Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Avfuktningsläge SC 1332  (läst 2116 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Fredden

  • Gäst
Fredden
Avfuktningsläge SC 1332
« skrivet: 01 januari 2013, 15:28:57 »
Kan man kör pumpen i avfuktningsläge under vintern för att sänka luftfuktigheten i garaget?

Jästen

  • Gäst
Jästen
SV: Avfuktningsläge SC 1332
« Svar #1 skrivet: 01 januari 2013, 17:29:12 »
Bara att prova. tOOmten
Stor risk dock att det mest blir kallt då VP:n inte kommer att värma nämnvärt i det läget. Tror det är bättre att låta den gå i värmedrift och sätta in en separat avfuktare istället. Kör så själv i mitt garage, funkar fint. 10C på VP och har ca. 45-50 RH.

Fredden

  • Gäst
Fredden
SV: Avfuktningsläge SC 1332
« Svar #2 skrivet: 01 januari 2013, 17:36:14 »
Vad har du för avfuktare?

Jästen

  • Gäst
Jästen
SV: Avfuktningsläge SC 1332
« Svar #3 skrivet: 01 januari 2013, 18:14:53 »
En vanlig enkel köpt på ÖoB. Står Point på den, men det är säkert ett namn man hade just då på den. Har försökt hitta en till likadan senare men inte lyckats. Tror den kosta strax över tusenlappen och den har gått dygnet runt nu i ca. tre år utan problem. Kan inte säga detsamma om min dyrare Zibro avfuktare jag har i källaren (2500 ca. på COOP). Den pallar inte med strömavbrott (måste stängas av korrekt med knappen så fläkten får gå ett tag) och den har det börjat lukta bränt om nu, så den är tyvärr på väg till tippen.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!