Jag tror nu inte Panasonic sprungit till skogs
Panasonic Sverige sitter egentligen som en grossist bara och tar emot beställningar från LMG och Kinnan som är deras officiella generalagenter här i Sverige om jag har fattat saken rätt.
Jag vet inte vilka VKG har köpt sina Panasonic maskiner ifrån, dom kan ha importerat själva också.
Är det något av dom kända felen som fläktmotorer eller H16 på dom äldre modellerna så tar Panasonic Sverige även hand om dom reklamationerna oavsett om dom är paralellimporterade eller inte.
Nu verkar det vara kretskortsfel och då ska VKG stå för kostnaderna under den tid dom har lämnat garanti till kunden såvida dom inte har något avtal med någon av generalagenterna att dom ska hjälpa till även vid VKGs garantiärenden eller har jag missat något i ditt ärende
Tror nog att Panasonic själva gör det mesta nuförtiden för att ta hand om alla reklamationer så kunderna blir drabbade så lite som möjligt och ibland är det väldigt långa väntetider då jag tror dom har underskattat hur mycket Panasonic värmepumpar som tex har drabbats av fläktmotorproblem och H16.
Sen är det en annan femma att garantin på fläktmotorerna endast är 3 år till vissa och för år för andra
Det gör inte deras rykte bättre direkt då många kunder glömmer/missar att reklamera inom 3 år och därigenom blir utan hjälp.
Får väl se om dom försöker bättra på sin image lite med mer goodwill på erkänt dålig serie av fläktmotorer
Om du inte ska köpa asiatiskt blir det nog svårt att hitta någon värmepump i alla fall om det ska vara en luft/luft