Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Sanyo SAP-KRV93EH  (läst 2762 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad rocholas

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 34
  • Karma +0/-0
Sanyo SAP-KRV93EH
« skrivet: 24 september 2006, 22:06:27 »
Okey! nu efter ett hårt läsande så har jag äntligen bildat mig en liten uppfattning om verkligheten.
Jag skall installera en ll pump i ett fritidshus och vill därför kunna ha låg temp. Dvs Sanyo är ett bra alternativ om jag har förstått rätt.
Jag har konstaterat att rent värmemängds mässigt så duger en Sanyo SAP-KRV93EH utmärkt. Men vad jag bland annat inte kommit underfund med är om det finns någon

automatiskt uppstart med om ifall det blir strömavbrott (sådant som händer i tassemarken). Jag har funnit denna för ett pris av cirka 9400:- inklusive. Antager

att den inte finns billigare för om det är så räknar jag med att ni informerar mig =).
Tanken är att köpa den utan installation och sen lÃ¥ta fackman vacumsuga den och se till sÃ¥ att allt gÃ¥r igÃ¥ng som det ska. 

Ett annat alternativ som kan fÃ¥ ner värmandet till 10 grader är WICHITA  W GS 55 10395:- nÃ¥gon som har nÃ¥gon erfarenhet om denna?

Har även fått förslag om daikin men inte hittat någon sida med priser där de enbart säljer produkten så om någon vet något om detta berätta gärna.

Så nu för att sammanfatta frågorna.
1) Är Sanyo 93 ett bra alternativ till ett fritidshus?
2) Finns det automatisk uppstart efter elavbrott eller behöver jag ett pendelkort?
3) Finns den till ett billigare pris än 9400 inkl ?
4) Någon som vet något ställe som säljer tjänsten att vacumsuga och få igång möget i nordöstra skåne billigare än 2500:-?
5) NÃ¥gon som kan förse mig med mer information beträffande driftsäkerhet osv om WICHITA  W GS 55 och finns den billigare än 10395:-?
6) Daikin var hittar man dom utan installation ?
7) Är jag överhuvudtaget inne på rätt spår eller tänker jag fel?
tacksam för svar som alla andra =)

Huset är förövrigt ett två plans på 98 m3 har en rätt bra uppfattning var man ska sätta mojängen för att få värme överallt och övervåningen borde få golvvärme då det bra är plankor till tak och golv. Isolerat förövrigt är det så klart.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!