Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Nattsänkning i Sanyo 123  (läst 7593 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Cul8

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 154
  • Karma +0/-0
SV: Nattsänkning i Sanyo 123
« Svar #15 skrivet: 23 oktober 2006, 13:53:50 »
Bara för att kontrollera att jag fattat rätt:
För mig skulle det alltså fungera att återgå till normaltemp från nattsänkningen genom att programmera ett kort stopp på morgonen?


Ja. (min stop är 10 minuter)

För dig skulle det INTE fungera eftersom pumpen återgår till normaltemp efter ett strömavbrott?

Det är väl enklare för dig att bara ställa ner termostaten när du åker från stugan ????
/tdah

Javisst, det är det som jag gör idag.
Det saknades information: Jag tänkte modifiera fjärrkontrollen sÃ¥ att jag med en telefonstyrning skulle kunna "trycka" pÃ¥ nattsänkning, dvs slÃ¥ av den och starta uppvärmning innan man kommer ut.  Nu kan ett strömavbrott sätta pÃ¥ full värme och dÃ¥ är denna metod inte sÃ¥ lämpligt.

Vist kan man utveckla tanken och börja styra 2 knappar, temp upp o ner, samt flera tryckningar, tex 16 till 20 gr, men dÃ¥ blir det lite för komplicerat för att styra det frÃ¥n en telefon, dvs i blindÃ¥ utan att fÃ¥ Ã¥terkoppling pÃ¥ vad man gör. Tror inte man klarar av  att hÃ¥lla i huvudet vad man gör eller gjort.

Senaste tanke:
Bygga en "huva" att sätta över fjärrkontrollen som tar emot IR från den och sänder IR till Sanyon. Då skulle man kunna filtrera data och via en telefonstyrning ändra på tex önskad temperatur. (Bygga din önskade timer för åxå).
Det jag saknar är vilket protokoll och baudrate som dom kommunicerar med eller för tillfället tid att lista ut det själv

Finns det någon som har den informationen?

/C
« Senast ändrad: 23 oktober 2006, 13:57:37 av Cul8 »
118 m2 1996 - Sanyo 123EHN
180 m2 1954 - IVT HT+9C
Logg: http://www2.otillåten_länk/UserInfo.asp?ID_User=203&View=Rapport

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!