Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Vilken luft/vattenpump....  (läst 1760 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Joeljakob

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 1
  • Karma +0/-0
Vilken luft/vattenpump....
« skrivet: 03 december 2008, 15:29:43 »
...ska jag köpa?
Bor i Skåne, 1-plan (97 kvm) med källare (97 kvm, men där endast hälften fungerar som boyta). Har försökt sätta mig in detta ämne, men ju mer jag lär mig detso rörigare blir det. Har en fundering att kunna styra samtliga element och anpassa temperaturen i respektive rum beroende på att pumparna styrs av en utegivare som endast reagerar på temp och ej på vind eller sol (jag vet att man kan sätta en innegivare, men hur lätt är det att placera den på ett vettigt ställe). Har fått vettigt intryck av både CTC och Bosch/IVT, men jag lyckas inte hitta det solklara valet. Kom gärna med glada tillrop, tankar, och erfarenheter så blir det kanske enklare för mig att välja.

Utloggad f91jsw

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 20
  • Karma +0/-0
SV: Vilken luft/vattenpump....
« Svar #1 skrivet: 03 december 2008, 16:30:23 »
En värmepump är mest effektiv när den måste värma till så låg temperatur som möjligt. Därför är det bäst att låta alla element i huset stå helt öppna snarare än att höja framledningstemperaturen och reglera vissa element med termostater.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!