Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Ovanligt fabrikat?  (läst 1550 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad bono

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 171
  • Karma +0/-0
Ovanligt fabrikat?
« skrivet: 02 november 2004, 13:54:15 »
I omröstningen om fabrikat hittar jag ingen som uppger det "världsledande" Carrier! Hur skall man uppfatta detta? En granne har detta fabrikat och är nöjd, och själv hade jag därför tänkt att det kanske kunde vara ett gott val...
Nibe 1230-10 startad november 2005, hål i berget 200 m tot. Välventilerat trähus i Nacka 1920-tal, ca 170 kvm (utbyggnadsplaner). Tidigare ca 30 000 kwh + 1,5 kbm olja

admin

  • Gäst
admin
Re:Ovanligt fabrikat?
« Svar #1 skrivet: 02 november 2004, 13:56:38 »
Marknadsföring...

Jag har vad jag kan påminna mig aldrig sett en carrier-annons riktad mot konsument.

I övrigt är det säker bra grejer.

Utloggad FredrikO

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 293
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
Re:Ovanligt fabrikat?
« Svar #2 skrivet: 02 november 2004, 14:04:33 »
Carrier säljer IVT-pumpar  ;)

/Fredrik
CTC EcoAir 5,9 + EcoEl. Ilto FTX. Hus på 180 m2 i Blekinge.

Utloggad bono

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 171
  • Karma +0/-0
Re:Ovanligt fabrikat?
« Svar #3 skrivet: 02 november 2004, 14:48:01 »
"Carrier säljer IVT-pumpar" - skulle detta betyda att de olika Carrier-märkta värmepumparna m.m. som finns i själva verket är maskerade IVT-produkter?

Men oavsett hur det förhåller sig med detta så tycks det alltså som om dessa anläggningar knappast alls förekommer hos dem som skriver på detta forum? Det står ju i alla fall Carrier på dem, så om man har en sådan hemma så svarar man väl rimligen "Carrier" i enkäten och inte "IVT"?
Nibe 1230-10 startad november 2005, hål i berget 200 m tot. Välventilerat trähus i Nacka 1920-tal, ca 170 kvm (utbyggnadsplaner). Tidigare ca 30 000 kwh + 1,5 kbm olja

Utloggad lubbis

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 562
  • Karma +0/-0
    • Lennarts Värmepumpssida
Re:Ovanligt fabrikat?
« Svar #4 skrivet: 02 november 2004, 14:53:14 »
IVT=Carrier=Autoterm

Samma produkt men olika namn. Jag var själv offererad en Carrier men det var då sämre servicenät och jag har för mig att även garantiåtagande var sämre.
Har vårdnaden om dotterns Daikin XRH40 och Daikin Origo XRH 25 som värmer/kyler 1,5 plans hus på 170 kvm
Nu insatslägenhet med fjärrvärme men tidigare
5 kW IVT C5 med 92 m aktivt hål i Östergötland som värmer 100+40 m2 i ett plan. Tidigare oljeeldning ca 2,5 m3/år. Nu totalförbrukning på 12 500 kWh. http://www.abc.se/~m5938/

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!