Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Thermia Online  (läst 11044 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad HÃ¥kan (A)

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 1
  • Karma +0/-0
SV: Thermia Online
« Svar #15 skrivet: 05 november 2014, 21:33:01 »
Hej!
Har haft Thermia Online några år och det är den värsta skräpprodukt jag någonsin har upplevt!
Jobbar sedan 1981 i IT-Branchen med drift och support, så jag har mycket att jämföra med.
Allt som oftast tappar man kontakten med Thermia så inget funkar.
Kurvor och diagram är heller inget vidare.
Hade men betalat månadsavgift för funktionen hade jag sagt upp den med omedelbar verkan!
Någon som testat några av de andra systemen som finns tillgängliga från tredjeparts leverantörer?

/HÃ¥kan

Utloggad Paxman

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 385
  • Karma +0/-0
SV: Thermia Online
« Svar #16 skrivet: 05 november 2014, 22:41:14 »
HÃ¥kan,

Jag är glad att jag insåg det du vittnar om så pass snabbt. Kontakt är tagen med Thermia för att häva köpet på Online så nu är det upp till bevis från deras sida...kommer de lösa detta smidigt eller kommer de förstöra den i övrigt goda bilden jag har av dem?

Så fort jag fått tillbaka pengarna blir det ThermIQ fullt ut för mig!
Förlåt alla mina jobbiga frågor. Vi blev helt lämnade av vår ÅF efter betalning och jag kan verkligen ingenting om uppvärmning. Jag har dessutom nedsatt kognitiv förmåga pga sjukdom vilket gör att jag har lite svårt att ta till mig information från text, speciellt avancerad sådan. Bruksanvisningar är t ex riktigt jobbiga...

Thermia Diplomat 8, 160 meter borra.

Utloggad Paxman

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 385
  • Karma +0/-0
SV: Thermia Online
« Svar #17 skrivet: 09 december 2014, 00:45:59 »
Nu har jag fått besked av min återförsäljare: enligt Thermia fungerar Online som det ska...men han har "fått till en goodwill-lösning"...vilket innebär att vi får tillbaka kostnaden för hårdvaran, dock inte installationskostnaden vilken återförsäljaren behåller.

I mina ögon är det rent ocker att ta nästan 5000 kr för ett så uselt system! Jag har otaliga skärmdumpar som visar att data inte loggats under flera dagar..ändå påstår alltså Thermia att det inte är något fel. Det är som om man köper en TV som inte alltid visar alla kanaler och ibland inte går att titta på alls. Vem skulle acceptera det?!

Nu blir det snart ThermIQ istället...jag vill ju kunna se vad pumpen har för sig och kunna styra den utan att behöva knappa på den yxiga displayen...
Förlåt alla mina jobbiga frågor. Vi blev helt lämnade av vår ÅF efter betalning och jag kan verkligen ingenting om uppvärmning. Jag har dessutom nedsatt kognitiv förmåga pga sjukdom vilket gör att jag har lite svårt att ta till mig information från text, speciellt avancerad sådan. Bruksanvisningar är t ex riktigt jobbiga...

Thermia Diplomat 8, 160 meter borra.

Utloggad tsvtr

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 3
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Thermia Online
« Svar #18 skrivet: 14 januari 2015, 21:46:10 »
Är det någon mer än jag som ofta har problem med att valen för att visa "Ute" och "Framledning bör" i graferna är borta? Dessutom har jag stora problem med att DCM ideligen tappar kontakten med Internet och måste startas om, någon annan som upplever samma sak?

Vad ska man ha Online till om det inte visar det man är intresserad av och om det mÃ¥ste startas om stup i kvarten...?  :(

Har samma problem med Thermia online har helt slutat att uppdatera...startar om dcm och får då nya värden men uppdaterar inte nått mer

Utloggad Paxman

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 385
  • Karma +0/-0
SV: Thermia Online
« Svar #19 skrivet: 14 januari 2015, 23:39:08 »
Jag fick returnera mitt system. Dock blev jag av med pengarna återförsäljaren tog för att installera det...vilket jag egentligen tycker är helt fel. En reklamation ska inte innebära några kostnader för kunden...men eftersom Thermia hävdar att det inte är något fel på produkten sa återförsäljaren att han "fått till en goodwill-lösning"... >:( Orkade inte tjafsa för de hundralappar det handlade om...ville bara få allt avklarat med vår klåpare till återförsäljare och gå vidare.

Nu kör jag ThermIQ och är mycket nöjd med det.

Till er som hittar till den här tråden för att ni funderar på att skaffa Thermia Online: Skaffa det INTE! Åtminstone inte innan Thermia gör något drastiskt åt det! Thermia har långt kvar innan de kommit in i den digitala världen... :(
Förlåt alla mina jobbiga frågor. Vi blev helt lämnade av vår ÅF efter betalning och jag kan verkligen ingenting om uppvärmning. Jag har dessutom nedsatt kognitiv förmåga pga sjukdom vilket gör att jag har lite svårt att ta till mig information från text, speciellt avancerad sådan. Bruksanvisningar är t ex riktigt jobbiga...

Thermia Diplomat 8, 160 meter borra.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser
Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!