Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Ecobasic helt svart.....inget syns pÃ¥ displayen. Pumpen stÃ¥r still.  (läst 1173 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Krokfar

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 28
  • Karma +0/-0
Hej!
Hade en massa strömavbrott i natt och något verkar ha hänt med min Ecoair 107. Den går inte och displayen på Ecobasic är helt svart. När motorskyddet löste en gång förr så blinkade i alla fall en punkt på displayen för att indikera felet. Jag öppnade Ecobasic för att kontrollera om det var motorskyddet ändå som spökade men utan framgång. Då såg jag att på dosan under motorskyddet så fanns det en liten brytare men "0 och 1" på. När jag knäppte på den till "1" så brummade pumpen igång, men när jag sedan släppte brytaren så knäppte den tillbaks till "0" igen och allt stannade. Kan det vara nån sorts kontrollknapp kanske? Displayen var fortfarande svart så pumpen gick under tiden jag tryckte på denna knapp skall tilläggas.
Jag är i alla fall helt borta nu och har inga idéer kvar. Hoppas att någon här har nån svag aning om vad det kan tänkas vara.

Mvh Tomas

Utloggad Carl N

  • Manual-nörd
  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 29375
  • Karma +18/-8
  • Kön: Man
  • Alien snowman.
Det är inte så enkelt att en propp har gått?
Huset: NIBE 1215-5, 120 m aktivt borrdjup, 127 m2 boyta 53 m2 biyta, suterräng byggt 1970. Tidigare 2,5 kbm olja/år, huset tilläggsisolerat i samband med VP-installationen. FST34+1 som frikyla.
Ca 5500 kWh i drivenergi för VP-drift, ca 5500 kWh HH-el + komfortgolvvärme i snitt/år.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Fritidshuset, NIBE 1245-8, 160 m aktivt borrdjup, ca 150 m2 boarea + en liten källare från 1912.

Utloggad Krokfar

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 28
  • Karma +0/-0
Automatsäkringarna till pumpen är på och jag har visuellt kollat dom gamla propparna. Ska göra en noggrannare koll senare idag :-)

Utloggad Krokfar

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 28
  • Karma +0/-0
DÃ¥ var det fixat. Tydligen hade kontrollkortet till Ecobasic pajat. CTC skickade ett nytt och det funkade finfint.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!