Jag installerade för snart 2.5 år sedan en EcoEl panna tillsammans med en EcoAir 105 luft/vatten värmepump. Det har fungerat utmärkt hela tiden, men den senaste tiden har samma larm (hög hetgas) uppstått flera gånger per dag. Jag har kontaktat service som var hit och kollade pumpen. Efter servicekillens kontakt med CTC hittade de felet. Givaren som sitter på värmepumpen säger att det är 26 grader varmt ute trots att det pendlat mella -3 till +5, vilket har resulterat i att pumpens avfrostningsautomatik inte slagit igång och pumpen isar igen på baksidan = hetgaslarm. Dumt nog hade jag inte skickat in försäkringspapperen i tid, så när jag nu skickade in dom så fick jag dom i retur med ett nej (jag fick inte försäkringen från CTC). Enligt servicekillen känner CTC till detta problem och kommer kostnadsfritt att byta ut eeprom och givare på ett flertal pumpar, så visst borde jag få detta som en reklamation (3 år enligt lagen). Just nu misstänker jag att jag kommer att få bråka med CTC om detta. Är det någon annan som drabbats av detta? Det skulle vara bra att veta för om det stämmer det som servicekillen sa, att de är medvetna om felet tycker jag det är en självklar reklamationsfråga.