Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Euronom / Procéda solfÃ¥ngarstyrning Vision plus temp.diff-reglering  (läst 1194 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Sweni84

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 6
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Hejsan!
Har ett problem som jag hoppas nån kan hjälpa mig med. Har en solfångaranläggning med vakuumrör samt en acktank med två solslingor i, övre och undre. Det hela styrs av en styrning från Euronom, tillverkad av tyska prozeda.
Övre slinga är prio 1, snabbt varmvatten. Nedre slinga är prio 2, volym. Växlas av en trevägsventil och är ett standardschema i burken. Nu vill jag koppla till ytterligare en tank med en slinga i botten, prio 3, buffring av överskott . Frågan är om jag kan styra ytterligare en trevägsventil med styrningen genom att programmera utgång A3 som sekundär temperaturdifferensreglering? Nån som har och kan denna styrning och förstår funktionen? Euronom har gått i graven verkar det som och prozeda har ingen kundsupport mot privatpersoner. Kan skicka mer info från manualen men där står det inte särskilt tydligt beskrivet vad den funktionen är kapabel till eller inte. Tacksam för input! :)

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

  • Dot gäster: 586
  • Dot dolda: 0
  • Dot användare: 0

There aren't any users online.
Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!