Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Display blinkar till reglerdator JEFF CCV PRO  (läst 1184 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad MagnusKD

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Stad/land: Karlstad
  • Antal inlägg: 12
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
Display blinkar till reglerdator JEFF CCV PRO
« skrivet: 15 februari 2011, 10:23:38 »
Hej!

Fick byta ut reglerdatorn i vår Thermia Villa i november förra året. Det är en JEFF CCV PRO, som är monterad på sidan av VPn. Den gamla RDn sitter kvar men är helt bortkopplad. Problemet vi haft ända från början är att hela displayen blinkar på/av/på/av, dygnet runt. Går man in och klickar omkring i menyerna så står displayen på som vanligt i kanske 10-20 minuter men sätter sen igång att blinka igen.

Min installatör säger att det är ett larm som inte kvitterats eller en inställning som inte gjorts (t.ex. att datum inte är inställt). Jag tvivlar dock på detta då jag fått "riktiga" larm på RDn och vet hur de ser ut samt att datum/tid är korrekt inställt.

Vad kan detta bero på? Jag är väl inte helt oäven med datorer och det känns som att själva displayen är defekt. Har funderat på om det är någon sorts "skärmsläckare" så inte informationen på displayen bränns fast men det borde väl ha lösts snyggare i så fall.

Pumpen verkar fungera som vanligt i övrigt.

//Magnus
Jordvärme med en Thermia Villa 60 från 1995. 180kvm 50-tals funkisvilla.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!