Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Saknar varmvatten - Mitsubishi Ecodan  (läst 1516 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad cuba

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 1
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Saknar varmvatten - Mitsubishi Ecodan
« skrivet: 01 juni 2014, 18:32:38 »
Vi har precis flyttat in till vÃ¥rt första hus och allt fungerar bra...tills tjejen ska ändra inställningarna för rumstemperatur för att det ska bli lite svalare i huset. Efter den ändringen sÃ¥ saknar vi varmvatten...är nog bara en tillfällighet iofs, men ändÃ¥  :P

Displayen visar en temperatur pÃ¥ 15,2 grader för vattnet när man 'väcker enheten', men i inställningarna sÃ¥ ser allt ut att vara i sin ordning...starttemp 41 grader och stopptemp 53 grader...när man är inne pÃ¥ reglervariabler sÃ¥ stÃ¥r det dock 'Nej' under rubriken 'Normalt varmvattenbehov' (har ingen aning om det är normalt eller ej). Menyn är, i mitt tycke, lättläst och det är egentligen inte svÃ¥rt att ställa in parametrarna...det händer dock ingenting  dontknow

Känner jag på varmvattenrören, så verkar de hålla ca 15-16 grader som displayen faktiskt indikerar när man trycker igång menyn. Inga alarm eller kompressorfel är rapporterade och behöver kvitteras.

Är det nÃ¥gon som känner igen ett liknande problem och har en lösning blir jag, och resten av familjen, väldigt glada  :)


nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!