Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Uppföljning - Illa behandlad av Bosch?  (läst 1893 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Elof16

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Stad/land: Enskede
  • Antal inlägg: 36
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
Uppföljning - Illa behandlad av Bosch?
« skrivet: 17 april 2010, 15:52:05 »
Skrev nedan i en annan tråd i februari, nu har äntligen Bosch/IVT återkopplat med kompensation. Dom har installerat en värmekabel med ny dräneringsanordning (enl Bosch skulle detta inte behövas men med isbildningen i vintras så var det ju uppenbart...), nya givare, detta samt 3500 sek i kontanter är kompensationen.

Jag är nöjd och det kan ju vara bra för andra att veta att bara man är tillräckligt jobbig så får man kompensation!

Mvh Elof


Köpte en Bosch EHP AW med en tillhörande CC 160 ioktober 2009

Nu vid köldknäppen som höll i sig över några veckor dec - jan, slutade det med att pumpen larmade för Lågtryckspressostat.

Det visade sig att hela uteenheten var ett isberg... (nej, jag höll inte koll på den och ja, nu håller jag koll på den...).

Servicekille (Bosch aukt) var här men hittade inget konstigt. Sa dock att sådan isbildning ska det ej vara...

Efter detta har servicekillarna varit här några ggr - utan att kunna fastslå vad som är fel. Dock fungerar pumpen efter att jag själv avfrostat med varmvatten samt numera håller ett öga på den.

Har givetvis talat med ÅF upprepade ggr, dom säger att även dom stångar sig blodiga mot Bosch... Får inte nån info...

Bosch har efter detta lovat att återkomma med besked om vad som är/var fel samt hur dom ska kompensera mig. Stockholmschefen skickar mig till Servicechefen i Tranås som skickar mig tillbaka... Nu ligger bollen hos "ansvarig för Bosch Värmepumpar i Sverige" som lovade att höra av sig - utan att sedan göra det...

Jag känner att det inte är ok att VPn inte fungerar ssom den ska efter endast 3 månader, nån som har råd/tips? Vad med om liknande?

Mvh
Elof

Utloggad Larm_HP

  • Guldmedlem
  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 399
  • Karma +1/-1
SV: Uppföljning - Illa behandlad av Bosch?
« Svar #1 skrivet: 17 april 2010, 16:23:05 »
vad visar T11?
Vattenglaset är halvfullt

Utloggad Elof16

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Stad/land: Enskede
  • Antal inlägg: 36
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: Uppföljning - Illa behandlad av Bosch?
« Svar #2 skrivet: 17 april 2010, 20:32:05 »
vad visar T11?

T11 köldmedium --> Mellan 1.3 C och 3.0 C under de 3-4 minuter jag stod och tittade.

Är dålig på¨innebörden av dessa värden, vad exakt innebär T11 och är det värdet jag hade OK?

Tack för att du tar dig tid!

Mvh Elof

Utloggad "joka"

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2126
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: Uppföljning - Illa behandlad av Bosch?
« Svar #3 skrivet: 18 april 2010, 20:48:03 »
Grattis Elov  Thumbsup
Bosch CC160 med värmepump EHP 8 AW.
2010:18159kwh                
2011:12921kwh
2012:15189kwh
2013:13264kwh
2014:13064kwh
2015:12827kwh
2016:15483kwh
2017:13652kwh
2018:14399kwh

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!