Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Aermec luft/vatten??  (läst 2719 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad DF

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Stad/land: Vetlanda
  • Antal inlägg: 370
  • Karma +0/-0
  • Jag älskar Saab Turbo, och har tvÃ¥ värmepumpar!
Aermec luft/vatten??
« skrivet: 13 november 2005, 20:28:15 »
Är det någon som hört något gott eller ont om Aermecs luft/vatten???

Finns det några erfarenheter??

Mvh Daniel
Värmer 220 kvm med en IVT bergtvärmepump HT C7 7kW, Coolix luft/luft 3,5kW on/off för kyla i sovrum, samt två kakelugnar. Dubbelgaraget värms med en Aermec luft/luft på 4 kW.

Utloggad Pibben

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 1
  • Karma +0/-0
  • Jag fÃ¥r se om jag älskar min Aermec L/V, mutter...
SV: Aermec luft/vatten??
« Svar #1 skrivet: 08 mars 2006, 14:48:19 »
Hej DF

Jag har en Aermec luft/vatten AN0207H, vad vill du veta ?

Har inte haft den fullt ett år och kan inte säga att jag är nöjd ännu, har nämligen loggat effektvärdena och konstaterat att den endast ger runt 4,5kw vid c:a 0°C ute temp. Den skall enligt uppgift ha ett c.o.p tal på 3,1 vid 0°C och 45°C utvatten, alltså en effekt av 7,2kw.
Den felsökning som XXX idagsläget hittills har gjort är mest av "händerna i byfickorna karraktär", kollat fyllningsgraden men inget mer, i ärlighetensnamn tror jag inte att dom har mycket mer kunskaper än så, men skall träffa lite folk från YYYYY så får vi se om dom har lite bättre svar.

Jag kan återkomma när jag vet mer och hur det gått. Är det det något annat du undrar över så hör av dej.

Jo, skall säga att jag känner 2 till med samma L/V pump och dom tycker att det fungerar bra, om dom loggar lika noggrant som jag är en annan femma, jag nöjer mej i vart fall inte med att se att fläkten snurrar....   >:(

Mvh
Pibben

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!