Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Tilläggsförsäkring  (läst 2019 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad mrbeach

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Stad/land: Knislinge
  • Antal inlägg: 219
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Jag älskar Billigare Värme
Tilläggsförsäkring
« skrivet: 05 september 2010, 15:29:20 »
Halloy fick ett brev med erbjudande om förlängning av Garanti/försäkring
är det nåt som man bör ta ? 985/år känns rätt dyrt .
Som jag förstått gäller den så att man först får betala självrisk+åldersavdrag till sin hemförsäkring,
sen skicka det till försäkringsbolaget och få tillbaka summan.
Lite dumt! jag fick byta växelventil för ca. ett år sen och då blev summan(1750:-) så liten att åldersavdrag+ självrisk
inte gick upp till den summan med pÃ¥följd att jag fick betala själv! GARANTI  :( Sc:,h
Då kan man ju undra hur dyr skada man måste ha efter säg 9 år för att det ska löna sig att ta det på försäkringen.
Det är väl bara kompressorhaveri som kan gälla och hur vanligt är det innan 10ÅR + nån som vet det?
Thermia Diplomat 6 Konverterat från derekt EL 2004-09-30
Hus frÃ¥n 1975 1 1/2 plan + Källare Värmer  90 M2 bottenvÃ¥ning +45 M2 ovanvÃ¥ning +90 M2 källare
till 22grader för ca. 4485 kWh Tidigare ca. 15-16000 kWh
Numera snitt på 4485 kWh (2019)
Värme+ VV
Ligger i Norra skåne

Utloggad sccarber

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 29
  • Karma +0/-0
SV: Tilläggsförsäkring
« Svar #1 skrivet: 08 september 2010, 12:44:42 »
Jag fick kompressorhaveri på min Nibe efter 3 år. Men om du efter nio år får ett haveri och extra försäkringen täcker ÅA och självrisk, så har du ju fått en ny anläggning för inga pengar alls..eller? Förhoppningsvis kan försäkringsbolagen samarbeta så du slipper lägga ut pengarna...

Utloggad utopiazz

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Stad/land: Stockholm
  • Antal inlägg: 2778
  • Karma +8/-3
  • Kön: Man
SV: Tilläggsförsäkring
« Svar #2 skrivet: 08 september 2010, 13:07:36 »
Jag fick kompressorhaveri på min Nibe efter 3 år. Men om du efter nio år får ett haveri och extra försäkringen täcker ÅA och självrisk, så har du ju fått en ny anläggning för inga pengar alls..eller? Förhoppningsvis kan försäkringsbolagen samarbeta så du slipper lägga ut pengarna...

Även vi hade kompressorhaveri men efter 6år. Med material och arbete gick hela kalaset på 25-30kkr (kommer inte ihåg exakt). Utan försäkring och med åldersavdrag skulle vår skada kostat oss runt 15kkr-


Tyvärr klarade inte bolagen av att samarbeta men det är egentligen inte deras fel. Du som ägare beställer reparationen och får därmed fakturan. Det är alltså inte försäkringsbolagen som ska betala fakturan utan dom ersätter dig för dina utlägg.

För oss var det inga problem eftersom vi såg till att ha löpande kontakt med båda försäkringsbolagen från dag 1. Vi fick fakturan på 30 dagar, båda bolagen betalade ut sina delar inom en vecka så vi hade gott om tid på oss att betala fakturan.
Ta alltid ut lycka i förskott, det värsta som kan hända är att du var glad i onödan.

VP Driftsatt 2005-02-10
Nibe 1115-8.5 med elpatron kopplad för 6kw (avstängd)
Nibe VPA 300/200, Acktank 500l, borra 203m (199 aktiva meter).
Villa 200m2 i Stockholm med 180m2 golvvärme (vatten) samt fyra vattenradiatorer.
Värmer även 2st gästsugor på totalt 30m2 med fem vattenradiatorer. Matning via 20m kulvert.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Mer än 20 års erfarenhet av värmepumpar
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!