Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Äntligen  (läst 4497 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad FredrikO

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 293
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
Äntligen
« skrivet: 17 juni 2005, 23:21:23 »
Jag såg precis att CTC äntligen uppdaterat sin hemsida, så den ser lite modernare ut och fyllt på med mer info http://www.ctcvarme.se/.

Intressant också att sidorna för återförsäljare är öppna, så man kan se vad kurserna kostar. Inte så dyrt. Kanske en framtida business för alla kunniga på forumet som installerat själva.

När man läser produktbladen från olika tillverkare av luft/vatten värmepumpar så är det CTC som anger högst COP. Nu läser jag på hemsidan
Citera
CTC EcoAir är uteluftsvärmepumpen med marknadens högsta verkningsgrad. Och är samtidigt den tystaste.
Jag undrar egentligen vad man har för belägg för detta. Mig veterligen har jag aldrig sett en oberoende test av luft/vatten värmepumpar.
CTC EcoAir 5,9 + EcoEl. Ilto FTX. Hus på 180 m2 i Blekinge.

Utloggad obelix

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 120
  • Karma +0/-0
  • Jag älskar värmepumpar!
SV: Äntligen
« Svar #1 skrivet: 18 oktober 2005, 00:35:34 »
titta pÃ¥ hur hans ljung och viking persson har konstruerat värmepumpen förÃ¥ngaren är tok optimal placeringen av den i maskinen lika sÃ¥ helt öppen i botten vilket gör att vattnet bara försvinner i samband med avfrostningen och den väl tilltagna värmeväxlaren som verkligen tar reda pÃ¥ energien . 109 lämnar vid 12 plus grader flödet är 0.52 lps 6 graders delta t     47-53  13 kwh  sÃ¥ jag tror ctc till och med har en marginal pÃ¥ sin sida eftersom det finns en hel del riktigt oseriösa vp agenturer nerÃ¥t i landet. sÃ¥ min rekomendation är att vi konsumenter borde fortsätta köpa frÃ¥n ctc och fÃ¥ bra system istället för att brÃ¥ka med konsument ombuds mannen om dÃ¥liga värmepumpar.
m.v.h obelix

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser
Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!