Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: IVT E9, nÃ¥gon som vet max tid pÃ¥ kompressorn och paus tid.  (läst 1225 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad zippa

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 113
  • Karma +0/-0
Hej. Jag håller på och experimentera en del med inställningarna men det är svårt när tempen ute diffar varje dag. :-(

IVT E9 + VVB Berg.

Idag när någon hade badat så jobbar VP på först VV, sen RAD vatten, sen VV som bara gick upp till börv och sen RAD vatten igen men den slutade nästan direkt även att det var ca: 10gradera kvar till FRÅN (värdet) tempen. Efter ca: 5min så drog den igång igen och började skapa RAD för att när den kommit upp i börv börja skapa VV men denna gången gick han upp en bra bit över börv precis som den ska till FRÅN tempen för att sen börja med RAD och där gå upp till från temp.

Det jag märkte efter att VP skapade VV för sista gången var att elementen kändes nästan kalla, och när VV var klart så kom det en chock temp som snabbt dog.


Hur fungera egentligen programvaran och varför går den inte hela tiden tills den fått upp både RAD o VV till stop tempen inte börv / långt ifrån max temp?

Och finns det någon max tid som VP får jobba innan den tar en kort paus?

Tack på förhand.

Utloggad purjo__

  • Jag har i princip doktorerat pÃ¥ Bosch/IVT Rego800 och CanBus.
  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Stad/land: Gävleborg
  • Antal inlägg: 13175
  • Karma +20/-11
  • Kön: Man
  • Utbildad elektroingenjör. Arbetar inom IT
Kompressorn får jobba hur länge som helst. Dock sjunker stoppvärdet hela tiden från max-värdet för kopplingsdifferensen mot min-värdet. Har du kollat stoppvärdet strax innan den slår av?
Bor i pastorsvillan tillhörande ett gammalt missionshus
Villan: Timmerhus byggt 1878. 1.5  plan, bya 100 / boa 160 kvadrat, 2-glasfönster, självdragsventilation. Vattenburen värme med elpanna + braskamin. Förbrukning ca 35MWh + en mindre mängd ved.
Kyrkan: Timmerstomme, bya 300 / boa 490 kvadrat, 78 kvadrat 1-glasfönster med innerbågar... Byggt 1876. Direktverkande el på 45kW. Förbrukning ca 5MWh för att hålla frostfritt på toaletten och köket samt tvättmaskin.
Gävleborg.


Ju mer man vet desto mindre förstår man.

Utloggad zippa

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 113
  • Karma +0/-0
SV: IVT E9, någon som vet max tid på kompressorn och paus tid.
« Svar #2 skrivet: 25 januari 2011, 22:34:15 »
Tror stopp var 38, och till värdet var 32 och när den stängde av så var det 27,4 tror jag.

När den tillverkar VV så ökade även RAD tempen sakta, men det verka som ingen värme kommer ut till elementen eller i alla fall väldigt lite för när den var klar så kom det en värme bommen till elementen och den sjönk väldigt fort från 34 till 26.


nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Mer än 20 års erfarenhet av värmepumpar
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser
Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!