Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Förslag till modell med tyst utedel  (läst 1071 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad ola1

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 1
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Förslag till modell med tyst utedel
« skrivet: 16 februari 2017, 10:47:50 »
Hej,

Är ny på forumet och ny inom pumpar överlag men har läst genom guiden här på forumet och såg en annan tråd på forumet om just mitt problem. Dock var den sisa posten över 3 år gammal så jag startar en ny tråd.

Jag har en lägenhet precis utanför Gdansk, Polen där jag skulle vilja sätta in en luft/luft pump. Tanken är att sänka kostnaderna men också för att bli av med lite källaraktig fuktkänsla. Låter det rimligt?

Info:
* 36m2, öppen planlösning.
* Just nu direktverkande el.
* Jag har inga krav på jämn temperatur.
* Den ligger ett "halvt plan" nedanför markplan så är där ganska fuktigt. Dock har lägenheten både fönster och vägg som vätter in mot gården till alla andra lägenheter i föreningen.
* Jag har en liten altan så det finns plats att sätta pumpen på (både väggen/marken borde vara möjligt.)

Nu till mitt problem. Grannarna är riktigt nervösa för ljudet och de vill ha en spec på vilken pump jag tänker montera och hur den ska monteras. Mitt problem är alltså främst att utedelen måste vara tyst och därför behöver jag lite tips av er.

Jag är dåligt insatt så ni får gärna tipsa rent allmänt men modell med tyst utedel mottages tacksamt.

/Ola

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!