Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!
 

Författare Ämne: Karma  (läst 26921 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Smurfen.

  • Har pÃ¥ nÃ¥tt sätt blivit
  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 19104
  • Karma +15/-13
Karma
« skrivet: 17 september 2011, 15:27:53 »
Hur funkar karma har legat pÃ¥ +2 ett bra tag men nu sÃ¥g jag att jag hade -1 kan man se vad jag gjort som upplevs dÃ¥ligt annars fyller det ju ingen funktion om jag inte kan se felen sÃ¥ jag kan bättra mig  Sc:,h
Nibe 1245 8kw kopplad mot Hpd acktankar/arbetstankar med förvärmnings slinga för vv tillsammans med vedpanna. Stibel eltron återvinnings aggregat typ Flm som värmer 180 meters borra.

Utloggad cougar

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Stad/land: Eskilstuna
  • Antal inlägg: 2917
  • Karma +17/-1
  • Kön: Man
  • koppar är fint
SV: Karma
« Svar #1 skrivet: 17 september 2011, 16:33:53 »
har också tänkt på det, det skulle ju vara bra om man viste vilka inlägg som upplevs som bra och vilka som upplevs som dåliga.
det betyder inte att man måste veta VEM som betygsatt inläggen
Har svårt att acceptera maktutövandet från forumägaren och väljer därför att logga ut. Nås fortsättningsvis endast via mail.
Over and out!

Utloggad Fattiglapp

  • Felaktigt utnämnd till
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 1657
  • Karma +19/-13
  • Kön: Man
  • Go ahead punk.... make my day.
SV: Karma
« Svar #2 skrivet: 17 september 2011, 18:33:40 »
Jag plussade på dig ett steg smurfen, jag har aldrig sett något inlägg från dig som förtjänar ett minus. Jag har sett flera användare på denna sidan som har (enligt mig) oförtjänt karmaminus. Jag tror ni kanske har någon antagonist som sänker er en gång per dag av ren illvilja. Antagligen har ni ägt ut denne i någon fråga och får er sedan serverat dessa pungsparkar som ett för motparten enkelt sätt att försöka misskreditera er.

Jag upplevde samma sak för ett tag sedan, jag ifrågasatte någon, och därefter så sjönk mitt karma ett steg var 24:e timme ungefär.

I min bok är du saklig och korrekt i dina inlägg, därför plusset Thumbsup

Utloggad Stefan M

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Stad/land: Trelleborg
  • Antal inlägg: 137
  • Karma +2/-0
  • Kön: Man
  • Kan lite om mycket
SV: Karma
« Svar #3 skrivet: 17 september 2011, 18:36:29 »
Körde också på ett+, tycker samma sak att det verkar oförtjänt för din del.
Är ju en test det hela som Richard säkert håller koll på

MVH/ Stefan
Nibe F2025-14, dockad till vedpanna med 2 m3 liters acctankar. Varmvatten via växelventil. Egen styrning via datorn till TAC 6501. 300 m2 uppvärmd yta.
Panasonic PE12DKE luft/luft till rum på ca 95 m2 samt PE9CKE i kök och hall.
Solfångare och värmepumpen till poolvärme på sommaren. Fläktkonvektor direktkopplad till solfångare övriga året.

Inloggad BigGitt

  • Jag kan nästan inget om värmepumpar. Kolla alla mina tips!
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Sjöbo 27500
  • Antal inlägg: 1817
  • Karma +17/-26
  • Kön: Man
  • SkÃ¥ne, Sjöbo
SV: Karma
« Svar #4 skrivet: 17 september 2011, 19:07:17 »
Den bör ligga postrelaterat. Eller som på en del av andra fora som ett Tack tecken som man skulle kunna samla på.
Annars är det svårt att avgöra vilka inlägg som anses bra respektive mindre bra. För den ena kan ett bra tips vara värd ett + medan för andra tvärt om.
Klarare regler skulle underlätta. Annars kan man bara kasta det till vänster och höger. Själv vet jag en som bara lägger på mig ett - bara 24 timmar/48 har gått. Och vad ska jag göra. Fråga honom varför? Man ser faktiskt vilka som är inloggade. Och kl 7 på morgonen är det inte många. ;)

Låt oss ana att 1 ETT inlägg är "bajs" och 5 användare med över4 ploppar tycker inte om det enda inlägget. Och bums har man minus 5 i karma.
Man fattar inget själv för att det är inte postrelaterat. Och även om det inte betyder nåt, blir man trots allt påverkat. Ledsen och undrande.

Och det är ingen eller inget som förbjuder att inte gilla samma inlägg 5 dagar i rad heller. :(
« Senast ändrad: 17 september 2011, 19:23:16 av BigGitt »
Jag är värdelös på att köra bil!

Glöm inte att jag är amatör.

Inloggad BigGitt

  • Jag kan nästan inget om värmepumpar. Kolla alla mina tips!
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Sjöbo 27500
  • Antal inlägg: 1817
  • Karma +17/-26
  • Kön: Man
  • SkÃ¥ne, Sjöbo
SV: Karma
« Svar #5 skrivet: 17 september 2011, 19:16:19 »
har också tänkt på det, det skulle ju vara bra om man viste vilka inlägg som upplevs som bra och vilka som upplevs som dåliga.
det betyder inte att man måste veta VEM som betygsatt inläggen

Där har du rätt! + på dig.
Jag är värdelös på att köra bil!

Glöm inte att jag är amatör.

Utloggad Fattiglapp

  • Felaktigt utnämnd till
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 1657
  • Karma +19/-13
  • Kön: Man
  • Go ahead punk.... make my day.
SV: Karma
« Svar #6 skrivet: 17 september 2011, 19:26:13 »
Fast det kanske är ödet?
Jag såg strax efter mitt inlägg att du återigen hade +2, men nu är det noll igen.

Märkligt Sc:,h

Inloggad BigGitt

  • Jag kan nästan inget om värmepumpar. Kolla alla mina tips!
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Sjöbo 27500
  • Antal inlägg: 1817
  • Karma +17/-26
  • Kön: Man
  • SkÃ¥ne, Sjöbo
SV: Karma
« Svar #7 skrivet: 17 september 2011, 19:40:47 »
+2? Det betyder att den personen som gett honom -, har ångrat sig och gett +. Då ökar det plötsligt med 2.
Jag är värdelös på att köra bil!

Glöm inte att jag är amatör.

Utloggad Fattiglapp

  • Felaktigt utnämnd till
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 1657
  • Karma +19/-13
  • Kön: Man
  • Go ahead punk.... make my day.
SV: Karma
« Svar #8 skrivet: 17 september 2011, 19:43:17 »
Så kan det vara. men både jag och Stefan M gav var sitt plus. dessa är neutraliserade efter det. Jag har själv tappat några pinnar den senaste stunden, många gillar att trycka på minustecknet ;D

Inloggad BigGitt

  • Jag kan nästan inget om värmepumpar. Kolla alla mina tips!
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Sjöbo 27500
  • Antal inlägg: 1817
  • Karma +17/-26
  • Kön: Man
  • SkÃ¥ne, Sjöbo
SV: Karma
« Svar #9 skrivet: 17 september 2011, 19:45:45 »
Jag tycker att detta är lite galet...
Jag är värdelös på att köra bil!

Glöm inte att jag är amatör.

Utloggad purjo__

  • Jag har i princip doktorerat pÃ¥ Bosch/IVT Rego800 och CanBus.
  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Stad/land: Gävleborg
  • Antal inlägg: 13175
  • Karma +20/-11
  • Kön: Man
  • Utbildad elektroingenjör. Arbetar inom IT
SV: Karma
« Svar #10 skrivet: 17 september 2011, 20:03:55 »
Jag tycker att det i gunden är en bra idé med betygsättning. Tyvärr blir det lite konstigt när man betygssätts per inlägg men inte har nån aning om vilka inlägg folk tycker är bra eller dåliga.
Dels skulle det vara bra för ens egen skull att se vilka inlägg andra tycker är bra eller mindre bra och dels skulle det vara bra för nya medlemmar att kunna se varför en viss medlem har bra eller dålig karma. En som har bra koll på tekniken kanske inte är så kommunikativ och får dålig karma trots att inläggen med tekniskt innehåll är bra och vise versa...
Bor i pastorsvillan tillhörande ett gammalt missionshus
Villan: Timmerhus byggt 1878. 1.5  plan, bya 100 / boa 160 kvadrat, 2-glasfönster, självdragsventilation. Vattenburen värme med elpanna + braskamin. Förbrukning ca 35MWh + en mindre mängd ved.
Kyrkan: Timmerstomme, bya 300 / boa 490 kvadrat, 78 kvadrat 1-glasfönster med innerbågar... Byggt 1876. Direktverkande el på 45kW. Förbrukning ca 5MWh för att hålla frostfritt på toaletten och köket samt tvättmaskin.
Gävleborg.


Ju mer man vet desto mindre förstår man.

Utloggad Sfinx

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 971
  • Karma +2/-1
  • Värmepumpar = eldrivna solfÃ¥ngare
SV: Karma
« Svar #11 skrivet: 17 september 2011, 20:11:12 »
Om man kunde se saldot på utdelade karma points skulle surkartarna bli mer försiktiga.

Inloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8433
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Karma
« Svar #12 skrivet: 17 september 2011, 20:45:39 »
Varför kan inte medlemmar få se vem som sätter + eller - på detta märkliga karma om dom vill ?
Då nästan samtliga skribenter gömmer sig bakom en anonym signatur måste dom väl ändå kunna stå för sin åsikt !
Den som tror att någon håller på att förstöra sitt "karmakonto" kan då se om samma medlem/gäst har tryckt - flera gånger och kanske få hjälp av Richard att ta bort upprepade minustecken från samma medlem/gäst om man tycker det ser illa ut med en massa minus.


Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad cocacola

  • Rörmockare
  • VVS-Tekniker
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Stad/land: Stockholm
  • Antal inlägg: 3349
  • Karma +8/-3
  • Kön: Man
  • VVS Kunskap är yrkeserfarenhet .
SV: Karma
« Svar #13 skrivet: 17 september 2011, 20:46:41 »
ooh vad rätt du har Purjo när du skriver , En som har bra koll på tekniken men inte är så kommunikativ,
det är svårt att skriva tycker jag .
cocacola *vinkar*
Den positiva tänkaren ser det osynliga, känner det ogripbara och uppnår det omöjliga.

Den enda källan till kunskap är erfarenhet.

Lyssna pÃ¥ kunskap  och inte pÃ¥ tyckande Nyanser !

Utloggad Rickard

  • Rickard
  • Administratör
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: PiteÃ¥
  • Antal inlägg: 34818
  • Karma +54/-44
  • Kön: Man
  • Ägare av forumet
SV: Karma
« Svar #14 skrivet: 17 september 2011, 21:29:14 »
Det finns bättre system för betygssättning där man ser vem som satt betyg, och där de kan ge en förklaring till varför de gett + eller -.
Det är dock rätt många filer som måste uppdateras, så det får jag titta på när jag har lite ledig tid till övers.
Kanske stänger av Karma tills detta sker, tycker ändå inte att det funkar speciellt bra som det nu är.
Visst kanske man kan se att duktiga skribenter har lite mer + än de som är mindre duktiga på att ge utförliga svar, dock tycker jag att det är alldeles för få + på de som tillför mest med sina svar.
Webbshop för energisparare: www.energibutiken.se
Till forumets kostnadsfria Offerttjänst: https://www.energioffert.se
Min loggade anläggning: https://e-logger.se/pub?rmarklund
Mina andra forum: www.poolforum.se och: www.atvforum.se
Konverterat från direktverkande elradiatorer till vattenburet och värmepump 2003. Hus: Älvsbyhus -75, Ort PITEÅ, uppvärmd yta ca 170 m2. Värmepump Nibe 1255-12, 500 meter ytjord-kollektor i en slinga, 14 st Korado radiatorer,2-rörs vattenburet system. Utomhuspool 4 X 8 meter som värms med värmepump till ca 32 grader under maj-sept.
38 stycken solceller, Hanersun TCP18-54HB415W, Total teoretisk effekt 15770 W.
Invertern är en Hybrid från Growatt på 15 kW, och batterierna är Growatt APX HV Battery 15 kW, Power Module APX 98020-P1/APX 98034-P2
Yrke: Egen företagare, bakgrund: Systemtekniker med inriktning mot styr/regler. 3 års yrkesutbildning + diverse internutbildningar, 20 års yrkeserfarenhet.
Allt om mig: http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=5196.msg48236#msg48236

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Mer än 20 års erfarenhet av värmepumpar
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser
Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!