Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: IVT PremiumLine EQ C9, frÃ¥gor  (läst 1118 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad nickelm

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 2
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
IVT PremiumLine EQ C9, frågor
« skrivet: 08 oktober 2012, 17:37:26 »
Hej, har plockat in lite offerter för Bergvärme, är mest instresserad av IVT PremiumLine EQ C9, men med bristande kunskap i ämnet så skulle jag vilja ha lite hjälp med att se att allt står rätt till. Den offert jag fått ligger på 164.000 ink moms (ex ROT). Borrningen är 170 meter och det är ink Eveco MVP 25 Fläktkonvektor. Jag skulle vilja veta om detta är ett bra pris, och om inte vart man har möjligheten att pruta. Ställ gärna frågor om ni undrar något så ska jag försöka svara!

Mvh

Nicke

Utloggad Smurfen.

  • Har pÃ¥ nÃ¥tt sätt blivit
  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 19108
  • Karma +15/-13
SV: IVT PremiumLine EQ C9, frågor
« Svar #1 skrivet: 08 oktober 2012, 21:44:56 »
För att veta om det är en passande vp måste man veta tidigare förbrukning. Har du fått pris från flera installatörer ?
Nibe 1245 8kw kopplad mot Hpd acktankar/arbetstankar med förvärmnings slinga för vv tillsammans med vedpanna. Stibel eltron återvinnings aggregat typ Flm som värmer 180 meters borra.

Utloggad nickelm

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 2
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: IVT PremiumLine EQ C9, frågor
« Svar #2 skrivet: 09 oktober 2012, 07:14:21 »
För att veta om det är en passande vp måste man veta tidigare förbrukning. Har du fått pris från flera installatörer ?

Tidigare förbrukning är svårt, vi köper ett hus där en ensam gammal dam har bott ensam, men kan säga att det är ca 230 kvadrat (115+115 bi yta).
Just nu har jag inga andra förslag som känns aktuella. Mest intresserad om det känns som ett OK pris, och i annat fall vart brukar prutmånen ligga?

Utloggad Smurfen.

  • Har pÃ¥ nÃ¥tt sätt blivit
  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 19108
  • Karma +15/-13
SV: IVT PremiumLine EQ C9, frågor
« Svar #3 skrivet: 09 oktober 2012, 17:42:29 »
Har tyvärr ingen koll på priset.
Nibe 1245 8kw kopplad mot Hpd acktankar/arbetstankar med förvärmnings slinga för vv tillsammans med vedpanna. Stibel eltron återvinnings aggregat typ Flm som värmer 180 meters borra.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!