Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Technibel CWX - Alla 3 lampor blinkar  (läst 2049 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Patrik Lund

  • Gäst
Patrik Lund
Technibel CWX - Alla 3 lampor blinkar
« skrivet: 02 juni 2016, 21:29:14 »
Hej!

Jag har en Technibel CWX konvektor för kylning kopplad till min Nibe bergvärmepump. Men nu då jag sätter igång den på kylläge så går den i ca 10 minuter och sedan stannar den och alla 3 lampor blinkar. Har provat nu en vecka i steck, och samma resultat varje dag. Vad kan det bero på?

Tacksam för ideér.

Utloggad purjo__

  • Jag har i princip doktorerat pÃ¥ Bosch/IVT Rego800 och CanBus.
  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Stad/land: Gävleborg
  • Antal inlägg: 13175
  • Karma +20/-11
  • Kön: Man
  • Utbildad elektroingenjör. Arbetar inom IT
SV: Technibel CWX - Alla 3 lampor blinkar
« Svar #1 skrivet: 02 juni 2016, 21:41:48 »
Kolla att det inte är fullt med kondensvatten i den eller att flottören har hakat upp sig.
Bor i pastorsvillan tillhörande ett gammalt missionshus
Villan: Timmerhus byggt 1878. 1.5  plan, bya 100 / boa 160 kvadrat, 2-glasfönster, självdragsventilation. Vattenburen värme med elpanna + braskamin. Förbrukning ca 35MWh + en mindre mängd ved.
Kyrkan: Timmerstomme, bya 300 / boa 490 kvadrat, 78 kvadrat 1-glasfönster med innerbågar... Byggt 1876. Direktverkande el på 45kW. Förbrukning ca 5MWh för att hålla frostfritt på toaletten och köket samt tvättmaskin.
Gävleborg.


Ju mer man vet desto mindre förstår man.

Patrik Lund

  • Gäst
Patrik Lund
SV: Technibel CWX - Alla 3 lampor blinkar
« Svar #2 skrivet: 03 juni 2016, 21:04:45 »
Hej!

Tack för tipset. Har ikväll skruvat loss alla delar så man slipper åt flottören och samtidigt kolla så att inget kondensvatten samlats. Men hittade inget fel med flottören och inget kondensvatten heller.

Skruvade ihop allt igen och provade, men samma problem som tidigare efter 10 mins körning..

Finns det något annat man kan göra?

Utloggad Hastings

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 583
  • Karma +0/-0
  • Jag älskar sol värme Ã¥ värmepumpar!
SV: Technibel CWX - Alla 3 lampor blinkar
« Svar #3 skrivet: 06 juni 2016, 10:30:55 »
det är inte sÃ¥ att manualen  förklarar vad tre blinkande lampor betyder ?? jag hittade bara en installlationsmanual den bekräftar att det fins ett alarm men inte HUR den larmade

 8.6 - WATER LEVEL ALARM
Note: During normal operation, the condensate pump is actuated at the same time as the main exchanger valve.
• In case of abnormal backflow of water into the condensate tank (due to a faulty pump, a dirty tank, or a plugged drain line,...),
a safety contact (floater) disconnects the remote control's power supply and causes the ventilation to shut down, the control
valve to close and activates the pump on a permanent basis. A potential-free changeover contact (2A - 250V max.) for the
alarm report is available on the printed circuit board (terminals A, B, C, see electrical diagram).
180 m2 + 108 m2 källare 
IVT PremiumLine EQ e 13 med 190 m borrhål 181 aktivt
 2x12 M2 plattsolfÃ¥ngare, 750 l Acktank, 300 l varmvattenberedare, bÃ¥da med solslingor.
 Värmeväxlare för förvärmning av varmvatten ifrÃ¥n  största acktank.  Uppvärmning 10 000 kwh /Ã¥r.
Frico Sl 1000 för frikyla.fler fancoils på väg

Tänkta projekt: Mekanisk frånluft med återvinning till Vp och hål.

Patrik Lund

  • Gäst
Patrik Lund
SV: Technibel CWX - Alla 3 lampor blinkar
« Svar #4 skrivet: 06 juni 2016, 21:13:43 »
I manualen står det "logiska" svaret på felsökning om alla tre lampor blinkar: "Det läge du försöker köra finns inte" :)

Utloggad Hastings

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 583
  • Karma +0/-0
  • Jag älskar sol värme Ã¥ värmepumpar!
SV: Technibel CWX - Alla 3 lampor blinkar
« Svar #5 skrivet: 08 juni 2016, 18:42:52 »
Har styrmodulen (PLC typ) tappat styrprogrammet ????  finns  batterier ? kan man resetta till fabriksinställningar?
180 m2 + 108 m2 källare 
IVT PremiumLine EQ e 13 med 190 m borrhål 181 aktivt
 2x12 M2 plattsolfÃ¥ngare, 750 l Acktank, 300 l varmvattenberedare, bÃ¥da med solslingor.
 Värmeväxlare för förvärmning av varmvatten ifrÃ¥n  största acktank.  Uppvärmning 10 000 kwh /Ã¥r.
Frico Sl 1000 för frikyla.fler fancoils på väg

Tänkta projekt: Mekanisk frånluft med återvinning till Vp och hål.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser
Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!