Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Ni som köpt era ctc eco air pÃ¥ postorder hur gäller garanti/försäkring?  (läst 1968 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad FRJO

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: västra götaland
  • Antal inlägg: 1450
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
Ni som köpt era pumpar på postorder hur gäller garanti och trygghets fösäkringen?
gäller den vid heminstallation?  pratade med nibe och dÃ¥ var det inga problem om man följde installations anvisningen.
men det är klart börjar det krångla så får man väl ringa direkt till tillverkaren och då kan det bli krångligt....................

Nån som har några erfarenheter?
Nibe 1115-10,vpa 200/70. 2 st borrhål med 120 m aktivt djup
Värmer hus från 70 talet med uppvärmd yta 310 m2
Inomhuspool 40m3 24grader
Fujitsu slim 12 för ac
Årsförbrukning ca20000 kw/h

Utloggad FRJO

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: västra götaland
  • Antal inlägg: 1450
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
det här mailet kom från ctc

Ang. garanti.
Garantin gäller alltid mellan konsument och säljare som vanligt enligt konsumentköplagen. Som tillverkare lämnar vi garanti till distributör (grossist) som vanligt. Jag kan inte skilja på vem som installerar produkten. Men om produkten går sönder pga installations fel eller användarfel gäller ingen garanti.
det är alltså viktigt att du är medveten över att garantin som sagt gäller mellan dig och säljare, skulle säljarn av någon annledning försvinna blir det svårare.

Ang. trygghetsförsäkringen: Denna har inget med garantin att göra utan ersätter dig för självrisk och ev värdeminskning av produkt om din hemförsäkring godkänner skadan. Installatören har försäkringsbolaget ingen synpunkt på.

Installationsregistreringen blir knepig, du bör registrera den med det företag som sålt produkten.


Jag tolkar det som att jag har full garanti samt trygghetsförsäkring hur tolkar ni det?
Nibe 1115-10,vpa 200/70. 2 st borrhål med 120 m aktivt djup
Värmer hus från 70 talet med uppvärmd yta 310 m2
Inomhuspool 40m3 24grader
Fujitsu slim 12 för ac
Årsförbrukning ca20000 kw/h

Utloggad erp

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Stad/land: Blekinge
  • Antal inlägg: 3207
  • Karma +4/-2
  • Kön: Man
Ja, jag tolkar det som du gör. Garantin lämnas av den du köpt grejorna av, precis som allt annat du inhandlar.
CTC EcoEl 1550 V3 + EcoAir 107 V3, installerad under 2006, ny kompressor 2011-04-08. 1½-plansvilla byggd 1974 i Blekinge. Boyta 112m2 plus källarplan med gillestuga, hobbyrum samt tvätt/pannrum på ca 40m2.

Utloggad Harken

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 790
  • Karma +5/-2
Jag har inte köpt på postorder utan via en firma inom släkten och av en större grossist. Kommer att skriva "vår" firma som installatör, fast det är jag som gjort jobbet. Ser inga problem med detta.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Mer än 20 års erfarenhet av värmepumpar
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!