Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Estia Estia Hydro Unit HWS-1403XWHT9-E - anslutning av Rumstermostat  (läst 2177 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Philip

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 1
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Hej, 

Jag har ett par frågar rörande Estia Hydro Unit HWS 1403XWHT9-E om anslutning av rumstermostat.

1. Jag har köpt printkortet TCB PCMO3E och har monterat detta och anslutat detta i Hydro Unit'en. (medelst anslutningskabel CN211 och PJ17 till huvud-printkortet).
2. DIP SW02 - har jag aktiverat    bit 4 ON .
3. I vardagsrummet är monterat en Termostat SALUS Model No - 091FL, som är anslutat  1 och 3 pÃ¥ TCB PCMO3E (uppvärming)
4. Termostaten fungerar korrekt vid temperaturvariationer (slutet kontakt = värme krävs). Den röda LED' an på TCB PCMO3E lyser, när uppvärming krävs.

Har jag förståt detta på rätt sätt?

Jag är inte säker på, om rumstermostaten och Hydro Unit'en verkar korrekt tillsammans.

Jag räknar med, att rumstermostaten påverkar Cirkulations pumpen P1, som slutas och stängs av efter behov? Andra Hydro Unit temperaturinnstälningar stannar som "normalt", dvs till ex 40 graders vattentemperatur, manuell operation. Är detta så?

Estia Hydro Unit funktions-kod-tabell antyder några ytterligare inställningar:

FC-40: Activate/deactivate room temperature control. Skal denna vara 0001: Activate ?

FC-65 P1 pump setting when the thermostat is deactivated in the room temperature remote control and room temperature thermostat settings. Skal denna vara  0001: Stop P1, när termostaten er OFF?

Estia Hydro Unit er något nördy. Har någon erfarenhet med detta?

Hälsningar,
Philip

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!