Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: FLVP i kombination med CTC Ecopart  (läst 1014 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Flundberg

  • MÃ¥ngpysslare
  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: LuleÃ¥
  • Antal inlägg: 5
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
FLVP i kombination med CTC Ecopart
« skrivet: 07 juni 2008, 20:31:30 »
Hejsan!
Har funderat vidare angående att kompletera min FLVP Nibe 310p med en jordvärme pump. Prismässigt tycker jag CTC Eco part är ett bra alternativ. Har funderat på att docka Vp mot en ack tank med vv beredare som jag redan har och ställa denna i garaget. Köra denna mot fastkondensering, ca 30 - 35 grader för att få hyfsat COP. Ett par fläktkonvektorer borde kunna sköta uppvärmningen av garaget. Sedan var min tanke att skicka det förvärmda vattnet in i FLVP som sedan får sköta uppvärmningen av huset och varmvattnet, den borde kunna bli bra mycket effektivare om den inte tvingas värma upp allt vatten. Sedan skulle jag också komma undan med att slippa installera något extra eltillskot i VP. Ja jag vet mycket väl att det blir en komplicerad lösning och förmodligen en dyr lösning (stelbent husleverantör)men frågan är hur pass bra verkningsgrad man skulle kunna få med ett sånt här system. Eller om jag tvingas spetsa helatiden med elltillskottet från FLVP för att klara uppvärmningen.


 Sc:,h

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Mer än 20 års erfarenhet av värmepumpar
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser
Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!