Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!
 

Författare Ämne: Avfrostning funkar ej  (läst 31091 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Inloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8448
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Avfrostning funkar ej
« Svar #60 skrivet: 10 december 2014, 00:03:33 »
Vi har provat på ett par att tömma men det blev tyvärr ingen skillnad.
Då vi förlängde rören så blev i alla fall några av dom bra men tyvärr inte alla, kan ha berott på något lite köldmediabrist men då kunderna hade tröttnat på is och kostnader för åtgärder så byttes dessa ut.
Så har du tillgång till rör skulle jag prova med detta först om du nu inte har köldmedia, våg och tömningsaggregat och då kan prova tömma eller eventuellt förlänga rören och tömma och fylla rätt mängd om det inte är rätt mängd nu.
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad rune48

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 25
  • Karma +0/-0
SV: Avfrostning funkar ej
« Svar #61 skrivet: 10 december 2014, 16:25:41 »
Tack allihopa för tips och idéer. Jag ska nu testa Timerfunktionen och låta Luftvärmepumpen gå 3 tim per dygn och inställd på +22C. Samtidigt ska jag hålla koll på energiförbrukningen kWh.
Ska bli intressant!!

Utloggad rune48

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 25
  • Karma +0/-0
SV: Avfrostning funkar ej
« Svar #62 skrivet: 19 februari 2015, 16:02:13 »
Hej igen!
Jag vet ännu inte orsaken till att min Panasonic inte avfrostar riktigt, men jag tror mej iallafall nu ha en lösning på problemet.
Problemet var att den inte avfrostade utan "isade totalt igen" när jag lämnade fritidshuset och ställde ner temperaturen till +16C.  Nu har jag en tid testat att ha den inställd pÃ¥ +22C men jag kör den istället ett visst antal timmar per dygn, beroende pÃ¥ temperaturen ute. Jag kan via internet och med en Telstick i Routern "slÃ¥ av" o "slÃ¥ pÃ¥" Luftvärmepumpen när jag inte är i huset.  Temperaturen inne (och ute) hÃ¥ller jag koll pÃ¥ med hjälp av Vattenfalls SmartTemp och en App. i telefonen. Detta har nu funkat bra hittills i vinter. Kan nämna att jag ocksÃ¥ har Vattenfalls EnergyWatch som jag inte alls är nöjd med. Med den ska man kunna hÃ¥lla koll pÃ¥ energiförbrukningen i realtid. Tanken är kanske god!? Men den är totalt okänslig för det trÃ¥dlösa nätverket sÃ¥ för att den ska funka fÃ¥r den inte vara längre bort frÃ¥n Routern är 2 meter.
Har man inte Routern i närheten av Elmätaren så är detta ingen bra investering!! Tyvärr sitter min elmätare utomhus i en låda på väggen och Routern en våning upp men rakt ovanför, ca 3meter så den funkar inte alls.
Har testat den även pÃ¥ ett annat nätverk, men med samma resultat. Har testat med antennerna i olika riktningar utan resultat. 
NÃ¥gon annan som har samma erfarenhet ??????

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser
Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!