Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: hjälp med mitt system, LVp, Acc, Kökspanna  (läst 664 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad mattiaxen

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 14
  • Karma +0/-0
hjälp med mitt system, LVp, Acc, Kökspanna
« skrivet: 17 januari 2016, 20:17:41 »
Hej, jag skulle vilja ha hjälp med mitt system, jag har ett system som är torparmassigt, det funkar hyfsat, men det känns inte riktigt bra, funderar på att bygga om i sommar, så tänkte kolla lite vad ni säger, jag gjorde en skiss,
har ingen laddomat och matar tanken i botten? svårt detta men kollar man på andra system så verkar mitt ett under att det funkar? så om ni kan hjälpa mig, jag har en acctank till på 500l som vid instalationen av lvp är urkopplad,

ungefär så här det i dag, bild kommer

tacksam för hjälp.

« Senast ändrad: 17 januari 2016, 20:21:43 av mattiaxen »

Utloggad Carl N

  • Manual-nörd
  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 29373
  • Karma +18/-8
  • Kön: Man
  • Alien snowman.
SV: hjälp med mitt system, LVp, Acc, Kökspanna
« Svar #1 skrivet: 18 januari 2016, 09:52:00 »
Det man kan åtgärda är en laddomat till kökspannan och flytta den golvvärmen som nu är innanför shunten till utsidan.
Annars så är det väl rätt OK.
Huset: NIBE 1215-5, 120 m aktivt borrdjup, 127 m2 boyta 53 m2 biyta, suterräng byggt 1970. Tidigare 2,5 kbm olja/år, huset tilläggsisolerat i samband med VP-installationen. FST34+1 som frikyla.
Ca 5500 kWh i drivenergi för VP-drift, ca 5500 kWh HH-el + komfortgolvvärme i snitt/år.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Fritidshuset, NIBE 1245-8, 160 m aktivt borrdjup, ca 150 m2 boarea + en liten källare från 1912.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!