Skrivet av: slorpe
« skrivet: 09 februari 2013, 09:40:35 »Tack för hjälpen, inga problem att komma åt fjäderventilen. Återstår bara att utvärdera insatsen!
Skrivet av: slorpe« skrivet: 09 februari 2013, 09:40:35 »Tack för hjälpen, inga problem att komma åt fjäderventilen. Återstår bara att utvärdera insatsen!
Skrivet av: tipo874« skrivet: 08 februari 2013, 17:15:11 »Jag tror motordelen på växelventilen sitter med bajonettfattning, det kan vara bra att stänga värmepumpen under tiden eftersom du ska mickla fram och tillbaka med ventilen. På Honeywell-ventilen finns det en vit plastspärr som skall tryckas in, och sedan kan motorn vridas loss från ventilen. Jag tryckte in piggen med skaftet med en skruvmejsel några gånger och det gjorde att den funkade tills vi bytte hela rasket mot en LK-ventil. Skrivet av: Carl N« skrivet: 08 februari 2013, 16:41:22 »Jag tror motordelen på växelventilen sitter med bajonettfattning, det kan vara bra att stänga värmepumpen under tiden eftersom du ska mickla fram och tillbaka med ventilen.
Det ska sitta en metallpinne under som man styr ventilen med, man kan smörja där med en tunn smörjolja. Skrivet av: slorpe« skrivet: 08 februari 2013, 15:59:00 »Misstänker att vxv inte sluter tätt, vxv funkar men utgående vb-rör blir varmt under vv-körning och tycker även att vv tar lite väl lång tid på sig ibland. Utgående rör är ca 40gr på utsida vid flexslang (iofs nära vxv) och även första radiatorerna har lite värme, ca 38 gr på inkommande anslutningspunkt. Har förstått att man kan pröva "motinera" växelventilen. Är detta svårt? Man demonterar motorn hur? Måste man stänga av vp
|
|