Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Elkassett till en Nordic Air NA-8000LVU  (läst 1598 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Oskar Bernhardsson

  • Gäst
Oskar Bernhardsson
Elkassett till en Nordic Air NA-8000LVU
« skrivet: 23 april 2014, 20:45:53 »
Hej,

köpte hus för ca 1½ år sedan, fick då med en skugga av en luft/vattenvärmepanna, dvs en Nordic Air NA-8000LVU. Som alla vet så kostar det ju ganska mkt stålars i början när man precis köpt ett hus, och framför allt som i det här fallet, ett äldre hus.

om möjlighet finns så skulle jag vilja laga min Nordic, så den förhoppningsvis håller i 1-2 år till och sedan byta ut åbäket. Jag har gjort en felsökning och det visar sig att elkassetten kortsluter när den går på, vilket den gör direkt, då de saknas gas i systemet. hur som, gasen är på G att fixas, men jag skulle uppskatta om någon kan hjälpa mig med var/om möjligt man kan köpa en elkassett till denna panna. otroligt tacksam för svar

mvh Oskar

Utloggad purjo__

  • Jag har i princip doktorerat pÃ¥ Bosch/IVT Rego800 och CanBus.
  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Stad/land: Gävleborg
  • Antal inlägg: 13175
  • Karma +20/-11
  • Kön: Man
  • Utbildad elektroingenjör. Arbetar inom IT
SV: Elkassett till en Nordic Air NA-8000LVU
« Svar #1 skrivet: 28 april 2014, 16:41:57 »
Köp en valfri begagnad elkassett på blocket och koppla in i stället. Den kopplas väl in i dag via ett eller flera hjälpreläer och det borde inte vara så svårt att få dom att styra nåt annat istället.

http://www.blocket.se/vasternorrland/Ackumulatortank_och_elkassett_52535180.htm?ca=4&w=3
http://www.blocket.se/stockholm/Varmvattenberedare_och_elkassett_52538905.htm?ca=4&w=3
http://www.blocket.se/stockholm/Varmvattenberedare_Nibe_och_Elpanna_CTC_52883603.htm?ca=4&w=3
Bor i pastorsvillan tillhörande ett gammalt missionshus
Villan: Timmerhus byggt 1878. 1.5  plan, bya 100 / boa 160 kvadrat, 2-glasfönster, självdragsventilation. Vattenburen värme med elpanna + braskamin. Förbrukning ca 35MWh + en mindre mängd ved.
Kyrkan: Timmerstomme, bya 300 / boa 490 kvadrat, 78 kvadrat 1-glasfönster med innerbågar... Byggt 1876. Direktverkande el på 45kW. Förbrukning ca 5MWh för att hålla frostfritt på toaletten och köket samt tvättmaskin.
Gävleborg.


Ju mer man vet desto mindre förstår man.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!