Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: GÃ¥r det att ändra parametrar som loggas?  (läst 1067 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad doman

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 16
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Går det att ändra parametrar som loggas?
« skrivet: 10 oktober 2013, 06:52:56 »
God morgon!

När jag köra igång loggningen på vår nya F1145, dyker en undermeny upp där jag kan se en lista på loggade parametrar. I denna lista står något i stil med "valda parametrar att logga".

"Aha" tänkte jag, "det gÃ¥r att justera vilka parametrar att logga". Hur jag än letar runt  menyer, hittar jag inte nÃ¥gon justeringmöjlighet.

Så, är det möjligt att justera vad jag vill logga till mitt lilla USB?

Utloggad Smurfen.

  • Har pÃ¥ nÃ¥tt sätt blivit
  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 19108
  • Karma +15/-13
SV: Går det att ändra parametrar som loggas?
« Svar #1 skrivet: 10 oktober 2013, 10:42:44 »
Tror inte det går att påverka vad som loggas men logga allt det gör ingen skada. Jag brukar logga 1 gång per minut då blir filerna lätt att läsa och tillräckligt exakta.
Nibe 1245 8kw kopplad mot Hpd acktankar/arbetstankar med förvärmnings slinga för vv tillsammans med vedpanna. Stibel eltron återvinnings aggregat typ Flm som värmer 180 meters borra.

Utloggad doman

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 16
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Går det att ändra parametrar som loggas?
« Svar #2 skrivet: 10 oktober 2013, 12:57:56 »
Joda, jag loggar allt vad jag kan, var 5e sekund dessutom. Kanske sänker upplösningen så småningom. Dock är "allt" inte "allt". Te.x. är framledning och retur för klimatsystem 2 inte med i vad som loggas, utan endast klimatssytem 1. Hur kan jag få till att även klimatsystem 2 loggas direkt från värmepumpen? Idag får jag det endast som info på bergvärmens egna display.

Utloggad Smurfen.

  • Har pÃ¥ nÃ¥tt sätt blivit
  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 19108
  • Karma +15/-13
SV: Går det att ändra parametrar som loggas?
« Svar #3 skrivet: 10 oktober 2013, 13:25:16 »
Tror inte man kan få med flera klimat system dom har liksom inte med värmepumpens drift att göra och Nibe kanske ansåg dom mindre viktiga men är naturligtvis roliga att ha med så man har koll på allt.
Nibe 1245 8kw kopplad mot Hpd acktankar/arbetstankar med förvärmnings slinga för vv tillsammans med vedpanna. Stibel eltron återvinnings aggregat typ Flm som värmer 180 meters borra.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!