Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Inget varmvatten, radiatorerna fungerar, anslutningsöret varmt vid pannan (Therm  (läst 5496 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Joel_Ellis

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 1
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Theria Villa
Hejsan,

Trevligt och nyttigt forum, Synd att jag inte hittat det här tidigare  :).

Jag har en Thermia Villa bergvärmepanna (ca 7 år gammal). De senaste dagarna har jag ibland inte haft något varmvatten och idag finns det inte mycket varmvatten all i kranarna.

Värmen i huset fungerar som den skall. Anslutningsröret för varmvatten vid panna är varmt. Jag har 45(44) grader i displayen i pannan för varmvattnet så där verkar det vara ok.

När jag sätter på en kran känner jag hur varmvattnet i anslutningsröret börjar "vandra" iväg från pannan men jag får inget varmvatten där jag har öppnat kranen för varmvatten. Öppnar jag tex kökskranen och kranen på toaletten får jag varmare vatten elleröppnar jag kranenförvarmvatten i badkaret och vanliga kranen på samma toalett blir det varmare.

Jag blir inte klok på felet. Det känns som pannan e ok. Kan det vara någon blandare i huset som har packat ihop.

Panna står i källaren. Har inget varmvatten varken i källaren eller våningen över.


Hoppas någon ka ha ett hum om vad detta spöklika fel kan bero på

Tack på förhand
MIkael



Utloggad måle10

  • vvs-gubbe
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 1159
  • Karma +0/-0
  • MÃ¥nga blir det
Du kan väll prova stänga av vattnet och skruva bort dom blandarna där dom inte blir varma och kolla så att det inte sitter massa smuts i filtrerna.
Thermia tws diplomat 8kw start 2005.Furbrukning/år för varmvatten och värme/snitt:6400kw/år.Tidigare förbrukning/år:21000kw/år.Gammalt hus med dålig isolering.Ingen tank eller innegivare.Klarar ner mot -20 utan el-patron och borrat 150m och kb-in +2 och har 1grads diff/dygn.

Utloggad rabalder

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Stad/land: Sydsverge
  • Antal inlägg: 224
  • Karma +1/-2
  • Kön: Man
Hade likadant symptom för några månader sedan.
Felet var en trasig köksblandare.
Stängde jag av varmvattnet till köksblandaren så fick jag varmvatten i resten av huset.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

  • Dot gäster: 600
  • Dot dolda: 0
  • Dot användare: 0

There aren't any users online.
Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!