Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Rimligt pris pÃ¥ installation Nibe Split ?  (läst 5495 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad lackman

  • Lackman
  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: Laholm
  • Antal inlägg: 9
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
Rimligt pris på installation Nibe Split ?
« skrivet: 03 december 2009, 16:53:19 »
Med tanke på det dåliga intresse för att installera denna Vp utav de installatörer som jag kontaktat så valde jag istället en Daikin Altherma.Alla utom ett företag ville endast montera de äldre typerna Fighter 2025 vilket inte jag önskade. Jag valde utomhusdel =008AD
= hydrobox 008AA =varmvattenberedare 300 lit.rostfri samt fläktkonvektor FWV Golvmodell.  Valde en mindre entrepanör som samarbetar med andra mindre företag inom vvs,el,kylteknik och sanering. Till skillnad mot det stora företag som var villiga att montera Nibe Split och som hade beräknat  tvÃ¥ arbetsdagar  sÃ¥ gjorde dessa smÃ¥företagare ett proffsigt arbete pÃ¥ EN DAG! De pÃ¥började arbetet 9.30 och höll bÃ¥de lunch och eftermiddagskaffe men med stor rutin och skicklighet sÃ¥ varje man visste vad han skulle göra sÃ¥ blev det mycket rationellt. Kl 19.00 var allt installerat, in trimmat och rejält uppstädat efter installationen. Mycket Bra. Dagen efter kl.9.00 ringde installatören och frÃ¥gade om allt var till belÃ¥tenhet och om det höll önskad temp. i huset och det gjorde det,
sedan har han ringt  ett par gÃ¥nger till för att kolla att allt är i sin ordning. Priset? Allt inkl .borttagning av den gamla pannan  och efter ROT 93000 kr. Med ifyllda garantipapper gällande 5Ã¥r.  Helt Ok tycker jag. Hellre en liten entrepanör som kan prata med än ett storföretag som bara är ute efter att ta ut högsta möjliga pris. Jag fick  ju installerat en perfekt Vp. till ett pris som var 22000 kr lägre , det passar mig förträffligt.
« Senast ändrad: 04 december 2009, 12:09:55 av lackman »
F.d. hantverkare ,smÃ¥företagare.Värmepump Daikin Altherma  ERHQ008ADV38+Vv.beredareEKHB008AA6WN +HydroboxEKHVS300BZ2

Utloggad Flygeln

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 49
  • Karma +0/-0
SV: Rimligt pris på installation Nibe Split ?
« Svar #1 skrivet: 19 december 2009, 22:50:33 »
Jag antar att du hade vattenburet system från början?
160 m2 med öppen planlösning och fyra-fem meter i tak på sina ställen med Daikin FVXS35F från 2009 centralt i huset. En Fuji Electric-pump installerad 2004 - tickar fortfarande på utan problem och värmer gott i nedre delen av huset. Nya treglasfönster o mekanisk frånluftsventilation, någon form av återvinning planeras till denna. Nya el-radiatorer med elektroniska termostater och timer i tre sovrum som stöttning.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!