Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Semesterinställning  (läst 1360 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad twonky

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 26
  • Karma +0/-0
Semesterinställning
« skrivet: 23 december 2009, 10:05:17 »
Nu under julen blir det att jag åker bort ett tag, så då tänkte jag ställa in semester på bergvärmen. Jag har lite funderingar på hur jag ska ställa in det:

 - Man kan ju ställa in antalet dagar, men hur fungerar det. Om jag Ã¥ker pÃ¥ torsdag morgon och är hemma onsdag kväll, när börjar dagarna räknas? Är det 24h * antalet dagar frÃ¥n det jag ställer in det tills att det är Ã¥ter? Eller räknas torsdagen som dag 1 eller fredagen som dag 1? Jag har lite dÃ¥lig erfarenhet av det, dÃ¥ semester stod pÃ¥ när jag kom hem planerad dag en annan gÃ¥ng...
 - Default är ju att man ställer ner framledning 5 grader, men i min mening sÃ¥ tar det längre tid att värma upp huset dÃ¥ jag sedan kommer hem. Min tanke dÃ¥ är att sänka framledning med 7 grader, men att höja "justering" 2 grader, för att pÃ¥ det sättet snabbare komma upp i temp under sista "dagen" innan jag kommer hem. Är det nÃ¥gon som hÃ¥ller med om denna "taktik", eller har själv provat den?
 - Jag har under en tid kört nattsänkning, sänkt 2 grader pÃ¥ framledning, kommer det vara utöver semesterinställningen eller kommer den gälla under natten eller rent av semesterinställningen?

God Jul!
EcoHeat 7,5, 160m, 94m2+92m2 källare från 1937, stockholmsregionen, 2 rörs-radiatorsystem, ännu oisolerad vind...

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser
Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!