Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Polarpumpen säljer Daikin  (läst 21434 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Rickard

  • Rickard
  • Administratör
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: PiteÃ¥
  • Antal inlägg: 34901
  • Karma +55/-44
  • Kön: Man
  • Ägare av forumet
SV: Polarpumpen säljer Daikin
« Svar #15 skrivet: 31 december 2014, 18:42:37 »
Nu tycker jag att det räcker med "saklig information" från Daikins sida när det gäller denna värmepump.
Adekvat information rörande detta bör finnas på Daikins hemsida och/eller Polarpumpens hemsida.
Om detta fortgår så anser jag det vara en planerad marknadsföringskampanj.

Hoppas alla förstår detta, och förhåller sig till regelverkets intentioner.
Webbshop för energisparare: www.energibutiken.se
Till forumets kostnadsfria Offerttjänst: https://www.energioffert.se
Min loggade anläggning: https://e-logger.se/pub?rmarklund
Mina andra forum: www.poolforum.se och: www.atvforum.se
Konverterat från direktverkande elradiatorer till vattenburet och värmepump 2003. Hus: Älvsbyhus -75, Ort PITEÅ, uppvärmd yta ca 170 m2. Värmepump Nibe 1255-12, 500 meter ytjord-kollektor i en slinga, 14 st Korado radiatorer,2-rörs vattenburet system. Utomhuspool 4 X 8 meter som värms med värmepump till ca 32 grader under maj-sept.
38 stycken solceller, Hanersun TCP18-54HB415W, Total teoretisk effekt 15770 W.
Invertern är en Hybrid från Growatt på 15 kW, och batterierna är Growatt APX HV Battery 15 kW, Power Module APX 98020-P1/APX 98034-P2
Yrke: Egen företagare, bakgrund: Systemtekniker med inriktning mot styr/regler. 3 års yrkesutbildning + diverse internutbildningar, 20 års yrkeserfarenhet.
Allt om mig: http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=5196.msg48236#msg48236

Utloggad TonyB

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 22
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Polarpumpen säljer Daikin
« Svar #16 skrivet: 31 december 2014, 19:02:54 »
Nu tycker jag att det räcker med "saklig information" från Daikins sida när det gäller denna värmepump.
Adekvat information rörande detta bör finnas på Daikins hemsida och/eller Polarpumpens hemsida.
Om detta fortgår så anser jag det vara en planerad marknadsföringskampanj.

Hoppas alla förstår detta, och förhåller sig till regelverkets intentioner.

Hej!
Ber om ursäkt ifall jag gjort  nÃ¥got fel, jag kan bevisa  att allt jag sagt är sant!  Jag är inte i nÃ¥gon maskopi med nÃ¥gon! Om du läser vad de pÃ¥ PP sa Ã¥t min sambo sÃ¥ stÃ¥r där attvi skulle googla, det ledde mig till detta forum. Min och min sambos intention är att fÃ¥ en pump som fungerar vilket vi inte har, och det är snart 6 mÃ¥nader sedan vi köpte den. Inget händer och tyvärr tar min frustration över!

Ber återigen om ursäkt ifall det är riktat till mig.

Mvh Tony

Utloggad Daikin_

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2870
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Polarpumpen säljer Daikin
« Svar #17 skrivet: 31 december 2014, 23:25:44 »
Nu tycker jag att det räcker med "saklig information" från Daikins sida när det gäller denna värmepump.
Adekvat information rörande detta bör finnas på Daikins hemsida och/eller Polarpumpens hemsida.
Om detta fortgår så anser jag det vara en planerad marknadsföringskampanj.

Hoppas alla förstår detta, och förhåller sig till regelverkets intentioner.

Hej Rickard,

jag kan garantera dig att det var endast frågan om saklig information från min sida.
Anledningen till mina inlägg var att TS-C blandade ihop namnet Siesta på den maskinen som säljs i Sverige med maskiner i övriga
Europa.

Om du anser/misstänker att det rör sig om riktad reklam så får du gärna flytta detta till vår tråd, men jag garanterar dig att så är inte fallet.

Ny skall det smällas raketer !

Gott nytt år på er allihopa !

Mvh
Daikin.

Utloggad Rickard

  • Rickard
  • Administratör
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: PiteÃ¥
  • Antal inlägg: 34901
  • Karma +55/-44
  • Kön: Man
  • Ägare av forumet
SV: Polarpumpen säljer Daikin
« Svar #18 skrivet: 01 januari 2015, 10:43:09 »
Hej!
Ber om ursäkt ifall jag gjort  nÃ¥got fel, jag kan bevisa  att allt jag sagt är sant!  Jag är inte i nÃ¥gon maskopi med nÃ¥gon! Om du läser vad de pÃ¥ PP sa Ã¥t min sambo sÃ¥ stÃ¥r där attvi skulle googla, det ledde mig till detta forum. Min och min sambos intention är att fÃ¥ en pump som fungerar vilket vi inte har, och det är snart 6 mÃ¥nader sedan vi köpte den. Inget händer och tyvärr tar min frustration över!

Ber återigen om ursäkt ifall det är riktat till mig.

Mvh Tony

Det var absolut inte riktat mot dig.
Webbshop för energisparare: www.energibutiken.se
Till forumets kostnadsfria Offerttjänst: https://www.energioffert.se
Min loggade anläggning: https://e-logger.se/pub?rmarklund
Mina andra forum: www.poolforum.se och: www.atvforum.se
Konverterat från direktverkande elradiatorer till vattenburet och värmepump 2003. Hus: Älvsbyhus -75, Ort PITEÅ, uppvärmd yta ca 170 m2. Värmepump Nibe 1255-12, 500 meter ytjord-kollektor i en slinga, 14 st Korado radiatorer,2-rörs vattenburet system. Utomhuspool 4 X 8 meter som värms med värmepump till ca 32 grader under maj-sept.
38 stycken solceller, Hanersun TCP18-54HB415W, Total teoretisk effekt 15770 W.
Invertern är en Hybrid från Growatt på 15 kW, och batterierna är Growatt APX HV Battery 15 kW, Power Module APX 98020-P1/APX 98034-P2
Yrke: Egen företagare, bakgrund: Systemtekniker med inriktning mot styr/regler. 3 års yrkesutbildning + diverse internutbildningar, 20 års yrkeserfarenhet.
Allt om mig: http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=5196.msg48236#msg48236

Utloggad Rickard

  • Rickard
  • Administratör
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: PiteÃ¥
  • Antal inlägg: 34901
  • Karma +55/-44
  • Kön: Man
  • Ägare av forumet
SV: Polarpumpen säljer Daikin
« Svar #19 skrivet: 01 januari 2015, 10:46:22 »
Hej Rickard,

jag kan garantera dig att det var endast frågan om saklig information från min sida.
Anledningen till mina inlägg var att TS-C blandade ihop namnet Siesta på den maskinen som säljs i Sverige med maskiner i övriga
Europa.

Om du anser/misstänker att det rör sig om riktad reklam så får du gärna flytta detta till vår tråd, men jag garanterar dig att så är inte fallet.

Ny skall det smällas raketer !

Gott nytt år på er allihopa !

Mvh
Daikin.

Ni borde ha fullständig information om detta på er och Polarpumpens hemsida.
Om ni ändå är beredda att svara på frågor så finns det väl inget som hindrar er att lägga ut info där?

Jag startar en officiell tråd om denna pump så att vi kan få lite ägarerfarenheter publicerade.
http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=57810.new#new
« Senast ändrad: 01 januari 2015, 10:50:35 av Rickard »
Webbshop för energisparare: www.energibutiken.se
Till forumets kostnadsfria Offerttjänst: https://www.energioffert.se
Min loggade anläggning: https://e-logger.se/pub?rmarklund
Mina andra forum: www.poolforum.se och: www.atvforum.se
Konverterat från direktverkande elradiatorer till vattenburet och värmepump 2003. Hus: Älvsbyhus -75, Ort PITEÅ, uppvärmd yta ca 170 m2. Värmepump Nibe 1255-12, 500 meter ytjord-kollektor i en slinga, 14 st Korado radiatorer,2-rörs vattenburet system. Utomhuspool 4 X 8 meter som värms med värmepump till ca 32 grader under maj-sept.
38 stycken solceller, Hanersun TCP18-54HB415W, Total teoretisk effekt 15770 W.
Invertern är en Hybrid från Growatt på 15 kW, och batterierna är Growatt APX HV Battery 15 kW, Power Module APX 98020-P1/APX 98034-P2
Yrke: Egen företagare, bakgrund: Systemtekniker med inriktning mot styr/regler. 3 års yrkesutbildning + diverse internutbildningar, 20 års yrkeserfarenhet.
Allt om mig: http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=5196.msg48236#msg48236

Utloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8448
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Polarpumpen säljer Daikin
« Svar #20 skrivet: 01 januari 2015, 11:23:22 »
TonyB.
Lite lustigt om dom först uppger att du fått en bättre model för att sedan uppge att det bara är designskillnader.
Dom flesta duo eller trippelmodeller ska/bör man lägga in en värmekabel i trÃ¥get som det var förr pÃ¥ vanliga splittar,  Mitsubishi har en modell som är anpassad frÃ¥n fabrik ( 2D53VAH)  där H pÃ¥ slutet visar att den är anpassad.
Är man skeptisk som återförsäljare till märket eller en specifik modell så borde man inte sälja den över huvudtaget som värmepump.
Jag vet ej vilken effekt den ger vid olika temperaturer då vi sedan länge inte säljer några modeller som inte är anpassade från fabrik med tex värmekablar och rätt mjukvara för värmedrift.
Vill eller kan du inte häva köpet så får du be dom installera ovan nämnda Mitsubishi om dom gjort fel.
Då det gått så pass lång tid med påtryckningar från dig om åtgärder så bör du inte behöva lägga till något i pris för att få en anpassad modell för vårat klimat.
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad TonyB

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 22
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Polarpumpen säljer Daikin
« Svar #21 skrivet: 01 januari 2015, 14:26:59 »
TonyB.
Lite lustigt om dom först uppger att du fått en bättre model för att sedan uppge att det bara är designskillnader.
Dom flesta duo eller trippelmodeller ska/bör man lägga in en värmekabel i trÃ¥get som det var förr pÃ¥ vanliga splittar,  Mitsubishi har en modell som är anpassad frÃ¥n fabrik ( 2D53VAH)  där H pÃ¥ slutet visar att den är anpassad.
Är man skeptisk som återförsäljare till märket eller en specifik modell så borde man inte sälja den över huvudtaget som värmepump.
Jag vet ej vilken effekt den ger vid olika temperaturer då vi sedan länge inte säljer några modeller som inte är anpassade från fabrik med tex värmekablar och rätt mjukvara för värmedrift.
Vill eller kan du inte häva köpet så får du be dom installera ovan nämnda Mitsubishi om dom gjort fel.
Då det gått så pass lång tid med påtryckningar från dig om åtgärder så bör du inte behöva lägga till något i pris för att få en anpassad modell för vårat klimat.
Hej och tack för svar TS Comfort AB!

Kan inte annat än hålla med dig, det är mer som är konstigt, vill dock inte ta allt öppet här.

Detta kommer direkt från deras hemsida, det gäller den vi bestämde oss för att köpa(som de sedan bytte ut). Noterbart är att det fortfarande säljer den maskin som vi skulle fått från början, och som de själva hävdar är sämre än den vi har.

Här kommer texten!

"Automatisk luftrening
Panasonic 2E15PBE Nordic Deluxe är uppföljarna till Sveriges mest sålda värmepumpar. Dessa modeller passar perfekt i villor eller kontor och är speciellt uppskattade för den automatiska luftreningen som fungerar till och med när värmepumpen är avstängd.

Exklusiv för Norden
Panasonic 2E15PBE Nordic Deluxe är exklusivt tillverkade för nordiskt klimat. En termostat styrd värmekabel finns redan installerad. Kompressorn är utrustad med extra isolering samt vevhusvärmare

Håller inomhusluften fräsch - automatiskt
Panasonics nya luftreningssystem e-ION Air Purifying System ser till att inomhusluften alltid är fräsch. Systemet arbetar helt automatiskt, det känner av när luften blivit dålig och startar genast en reningsprocess som fångar damm och eliminerar pollen, virus och bakterier.

Luftkonditionering och avfuktning
Blir det för varmt på sommaren räcker det med ett knapptryck på fjärrkontrollen så får du skön svalka! Anläggningen har även avfuktningsfunktion och drift i enbart fläktläge (passar bra i kombination med t. ex. braskamin).

Fler fördelar
I See Sensor
2 st Panasonic E9 innedelar
Automatisk återstart vid strömavbrott
Vinteranpassad från fabrik
Ny design"

Jag har letat manualer på nätet som en galning, manualer direkt från Panasonics sida, så skall den vi skulle fått, alltså utedel som slutar på PBE klara ner till -15 grader, den vi fick, som slutar på LBE skulle klara ner till - 10 grader.

Läser man om den den andra multisplit de säljer, RAS-M18UAV-E så skryter dom vitt och brett om att den, från deras sida!

"Effektiv
Toshiba M18 ger värme ner till -30 grader, och har en nästan otrolig verkningsgrad på hela 2,2 vid -18 grader! Inomhusdelarna i Super Daiseikai-serien är de nya och stilrena modellen som kallas för "Suzumi"

Jag har svårt att lita på vad de skriver/säger mm, och jag vill få ett slut på detta, därför letar jag efter en maskin de har på sidan som verkligen håller det de utlovar.

Mvh Tony

Utloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8448
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Polarpumpen säljer Daikin
« Svar #22 skrivet: 01 januari 2015, 15:42:40 »
Sist vi levererade en Panasonic 2E15 så var det inte monterat värmekabel utan den följde med bredvid, nu spelade det ingen roll då dom bara skulle gå i kyldrift sommartid.
Om dom nu är monterade från fabrik kanske någon på forumet kan svara på som säljer denna modell.
Toshibas duomodell hade sist vi kollade inte monterad värmekabel och suzumi var åtminstone tidigare deras enklaste basmodell och det var inte samma effekt/effektivitet som deras "bättre" modeller.
Om du ringer tex Kinnan så bör du kunna få lite svar om driftförhållanden och effekter på dom olika 2E15 modellerna.
Ventilationsutvecklin eller kanske Kylma kan svara på eventuella frågor om Toshiba.
Risken finns dock att dom hänvisar till din återförsäljare om modellerna inte kommer via dom.
Hade dom inte Mitsubishis modell?

Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad Zelda

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 1273
  • Karma +0/-0
  • A++ SCOP 4,8
SV: Polarpumpen säljer Daikin
« Svar #23 skrivet: 01 januari 2015, 16:10:51 »
Har en  Mitsubushi MXZ-3A54VA och en ansluten innedel (FA25) pÃ¥ test. Ingen värmekabel orginal i den. Hade -15 grader för nÃ¥gra dagar sedan och dÃ¥ var det kalluft som kom ur den trots att den drog 1500W. Ger mycket effekt när det är runt 0.  Kan vara nÃ¥got galet med den för den isar inte pÃ¥ nÃ¥got, eller sÃ¥ mÃ¥ste jag ansluta en till innedel för att den ska gÃ¥ hÃ¥rdare.
Vet inte om Mitsubishi MXZ-2D53VAH ger bra effekt vid -15, men det kanske TS-Comfort vet?

Tony B du borde ju fÃ¥ tvÃ¥ pumpar istället utan att lägga till nÃ¥got.  BehÃ¥lla innedelarna och montera tvÃ¥ Panasonic pumpar.
« Senast ändrad: 01 januari 2015, 16:21:28 av Zelda »

Utloggad TonyB

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 22
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Polarpumpen säljer Daikin
« Svar #24 skrivet: 01 januari 2015, 16:22:24 »
Sist vi levererade en Panasonic 2E15 så var det inte monterat värmekabel utan den följde med bredvid, nu spelade det ingen roll då dom bara skulle gå i kyldrift sommartid.
Om dom nu är monterade från fabrik kanske någon på forumet kan svara på som säljer denna modell.
Toshibas duomodell hade sist vi kollade inte monterad värmekabel och suzumi var åtminstone tidigare deras enklaste basmodell och det var inte samma effekt/effektivitet som deras "bättre" modeller.
Om du ringer tex Kinnan så bör du kunna få lite svar om driftförhållanden och effekter på dom olika 2E15 modellerna.
Ventilationsutvecklin eller kanske Kylma kan svara på eventuella frågor om Toshiba.
Risken finns dock att dom hänvisar till din återförsäljare om modellerna inte kommer via dom.
Hade dom inte Mitsubishis modell?
Nej, enbart 2 multisplit, och det är de jag nämnt!
Jag och min sambo försöker hitta 2 separata(på deras hemsida) i stället för en multi, får väl lägga till nån tusing extra, men det är det nog värt.

Mvh Tony

Utloggad Zelda

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 1273
  • Karma +0/-0
  • A++ SCOP 4,8
SV: Polarpumpen säljer Daikin
« Svar #25 skrivet: 01 januari 2015, 16:26:44 »
Kan de inte bara byta utedelen mot 2st CU-NE9PKE utedelar?

Utloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8448
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Polarpumpen säljer Daikin
« Svar #26 skrivet: 01 januari 2015, 16:42:39 »
Vilken effekt innerdelarna ger beror lite på valet av innerdelar.
Har inte uppgifterna här nu men kan återkomma om det imorgon, har aldrig sålt din modell så jag har ingen åsikt om den fungerar bättre med 2 eller 3 innerdelar men den borde inte göra det då varje krets bör "sköta sig själv" men jag är osäker och vi har bara kört 2D53VAH med 2 innerdelar monterade.
Har du kollat om den i manualen finns rekommendation att bara använda 1 innerdel?
Kan vara så att det blir för mycket köldmedia om det är kort rördragning och bara 1 innerdel monterad men det kanske någon annan vet här på forumet som säljer/installerar din modell.

Byter dom till 2 utedelar och behåller innerdelarna så blir det CE9, NE9 tror jag inte är kompatibla med dom monterade innerdelarna.
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8448
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Polarpumpen säljer Daikin
« Svar #27 skrivet: 01 januari 2015, 16:47:22 »
Nej, enbart 2 multisplit, och det är de jag nämnt!
Jag och min sambo försöker hitta 2 separata(på deras hemsida) i stället för en multi, får väl lägga till nån tusing extra, men det är det nog värt.

Mvh Tony

Är ni inte på 2 separata så är det enklaste att låta innerdelarna sitta kvar och ansluta dom till CE9 utedelar.
Det borde inte kosta dig något men om det är rätt val för fastighetens förutsättningar vet jag inte.
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad TonyB

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 22
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Polarpumpen säljer Daikin
« Svar #28 skrivet: 01 januari 2015, 17:46:21 »
Tack för svaren Zelda och TS.

Det var en bra idé Zelda, skall kolla upp det. Nu är dock ett av problemen att vi reklamerat en av innerdelen, den har inte varit okej sedan den blev uppsatta, det har vi väntat på sedan vi reklamerade innerdelen den 1 sept. Det är deras totala nonchalans som gjort att vi tröttnat, och efter deras senaste svar om hur värdelös pumpen är, så är man ju milt sagt orolig över Panasonic rent generellt.

Även innerdelarna är ju av äldre? modell, vi har fått modellen som heter CS-E9NKEW det vi skulle fått heter CS-E9PKEW, de nyaste heter CS-E9QKEW. Verkar vara att dom går efter bokstavsordning vid tillverkning av "nyare" modeller.. N P Q sedan kommer KEW på slutet.

Dom innerdelar vi har är på 2,5 kW om jag förstått det rätt och det skall inte gå att köra enbart en innerdel.

Mvh Tony

Mvh Tony

Utloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8448
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Polarpumpen säljer Daikin
« Svar #29 skrivet: 01 januari 2015, 17:58:18 »
Har du väntat i över 4 månader och samtidigt fått en äldre modell än vad du beställt så skulle nog jag försökt häva köpet istället.
Som du själv skriver så säljs det maskiner som inte ens säljaren verkar uppskatta och det är inte så bra kanske!
Nackdelen med att eventuellt behålla innerdelarna och installera nya utedelar är att du troligen har 2 års garanti vilket är dåligt i dagsläget.
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!