Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Thermia 105 starta köldbärarpump manuellt  (läst 4264 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Yazzo

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 28
  • Karma +0/-0
Thermia 105 starta köldbärarpump manuellt
« skrivet: 07 maj 2008, 15:06:14 »
Skulle vilja veta om det gÃ¥r att köra köldbärarpumpen pÃ¥ en thermia villa 105 i kontinuerlig drift (fyrvalsknappar med display) (skrev i nÃ¥n annan trÃ¥d felaktigt att jag hade 75). Har hittat testfunktionen i menyn, men där gÃ¥r pumpen bara i nÃ¥gon minut. Tänkte jag skulle prova att sätta in en värmeväxlare och försöka lagra värme i berget dÃ¥ hÃ¥let är för grunt. Jag skulle vilja prova detta pga att jag emellanÃ¥t har tillgÃ¥ng till gratis energi. Har läst att det är tveksamt om det funkar men skulle ändÃ¥ vilja prova. Nu ligger tempen pÃ¥ köldbärarvätskan pÃ¥ +6 . I febr -5 ut och -2 in vilket ju är klent dÃ¥ det som max varit -7 ute. 

Utloggad Larm_HP

  • Guldmedlem
  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 399
  • Karma +1/-1
SV: Thermia 105 starta köldbärarpump manuellt
« Svar #1 skrivet: 08 maj 2008, 19:17:25 »
hej, nej det går tyvärr inte. Dock kan du istället för att få ström genom säkringen F1 kan du hämta ström vid säkringen F0 eller på plint 217 som är ständig fas.

Då borde den gå kontinuerligt. :D
Vattenglaset är halvfullt

kylteknikern

  • Gäst
kylteknikern
SV: Thermia 105 starta köldbärarpump manuellt
« Svar #2 skrivet: 16 maj 2008, 09:11:12 »
Svar ja, den kommer då gå kontstant. Men jag rekommunderar er att sätt in en 1 eller 2 polig arbetsbrytare så att ni kan starta & stoppa den också. annars kommer den gå hela året.

// Thermia Support

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!