Skrivet av: Lmf
« skrivet: 23 december 2010, 11:18:53 »Första körningen (17 Dec) verkar vara en värmekörning
Andra körningen (23 Dec) verkar var en varmvatten körning eftersom T1 är lägre än det vatten som lämnar värmepumpen (T8)
Ett annat alternativ kan vara att returen från radiatorerna går via tanken och att det därför blir 53°C på T9
eller att en växelventil har hängt sig men det verkar lkångsökt
Sen verkar det om man läser andras poster bli lite lägre framledning om man shuntar in vatten i värmekretsen
(Hade inte purjo samma fenomen?)
För övrigt tycker jag att värdena ser bra ut
Andra körningen (23 Dec) verkar var en varmvatten körning eftersom T1 är lägre än det vatten som lämnar värmepumpen (T8)
Ett annat alternativ kan vara att returen från radiatorerna går via tanken och att det därför blir 53°C på T9
eller att en växelventil har hängt sig men det verkar lkångsökt
Sen verkar det om man läser andras poster bli lite lägre framledning om man shuntar in vatten i värmekretsen
(Hade inte purjo samma fenomen?)
För övrigt tycker jag att värdena ser bra ut