Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Ivt greenline HT plus  (läst 1903 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Tigaz

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 1
  • Karma +0/-0
Ivt greenline HT plus
« skrivet: 28 mars 2011, 12:37:46 »
Hejsan, har en greenline pump och har märkt att uppe så är halva elementet varmt,+ att det låter som att det "bubblar" så jag ringde ivt och fråga gick ner och skulle kolla "trycket" på systemet det var på 0,2 och han sa att jag skulle fylla på systemet eftersom att det var för lågt, frågan är HUR? jag har prövat att dra i varenda jävla spakjävel som finns men trycket är där på 0,2 iaf, SNÄLLA hjälp mig med bilder osv. TACK på förhand mvh rickard

Utloggad Carl N

  • Manual-nörd
  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 29338
  • Karma +18/-7
  • Kön: Man
  • Alien snowman.
SV: Ivt greenline HT plus
« Svar #1 skrivet: 28 mars 2011, 13:12:05 »
Det ska sitta en liten kran mellan radiatorsystemet och tappvattnet i närheten av din VP som ser ut så här ungefär:
Öppna och fyll på till ca 1 bar.
Huset: NIBE 1215-5, 120 m aktivt borrdjup, 127 m2 boyta 53 m2 biyta, suterräng byggt 1970. Tidigare 2,5 kbm olja/år, huset tilläggsisolerat i samband med VP-installationen. FST34+1 som frikyla.
Ca 5500 kWh i drivenergi för VP-drift, ca 5500 kWh HH-el + komfortgolvvärme i snitt/år.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Fritidshuset, NIBE 1245-8, 160 m aktivt borrdjup, ca 150 m2 boarea + en liten källare från 1912.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Mer än 20 års erfarenhet av värmepumpar
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

  • Dot gäster: 364
  • Dot dolda: 0
  • Dot användare: 0

There aren't any users online.
Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!