Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Val av lösning?  (läst 954 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad AR

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 6
  • Karma +0/-0
  • Jag älskar värmepumpar!
Val av lösning?
« skrivet: 09 maj 2005, 12:24:46 »
Hej, har precis hittat denna emimenta kunskapsbank. Jag har letat lite men inte (ännu hittat) min exakta "konfiguration". Jag har köpt ett suterräng-hus i Ystad på 240 kvm. Huset är i tegel med tegel och betongstomme. Huset har vattenburen värme. Jag kommer inte ihåg hur många element det har. Huset har kombipanna ved + elpatron. Vet inget om pannans ålder. Huset har flera större rum.

Vi är 2 vuxna + 2 tonåringar. Det är ett normalstort badkar och vi kommer att bada varje dag. Vi vill också hålla en hyfsad inomhustemp, framförallt på vintern. Vi lär sannolikt göra av med 35-40 000 kwatt per år.

Eftersom vi ännu inte flyttat in vet jag inte så mycket mer, t.ex. om möjlighet att borra eller gräva ner ledningar i trädgården.

Tacksam om någon av er har några bra idéer alt om ni lägger in en länk till en tråd som passar vårt hus.

/Rickard

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!