Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Monterat tilluftsventiler men fortsatt dÃ¥lig luft pÃ¥ övervÃ¥ning  (läst 13253 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad BigGitt

  • Jag kan nästan inget om värmepumpar. Kolla alla mina tips!
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Sjöbo 27500
  • Antal inlägg: 1817
  • Karma +17/-26
  • Kön: Man
  • SkÃ¥ne, Sjöbo
För nÃ¥gra  Ã¥r sen hade vi liknande problem. den dÃ¥liga luften berodde pÃ¥ impregnerade syllar.
Vi har installerat större fläkt opå vinden som sugit från undergolvet. Med varvtalsstyrning. Det löste ALLA problem.
 
Jag är värdelös på att köra bil!

Glöm inte att jag är amatör.

Utloggad 25fOCUS

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 4706
  • Karma +1/-1
  • Värmepump eller värmepumpar?
Jag testade att starta köksfläkten på fullt varvtal men tyckte ändå inte att tilluftsventilerna sög in bågon luft på ovanvåningen. Jag förmodar att jag behöver förbättra frånluften på övervåningen. En paxfläkt räcker nog inte, bevisligen. Kanske borde ta och ringa ventilationsfirman som var här och tittade förut igen...
En köksfläkt pÃ¥ full fart drar ut ca 400m3/tim hade samma problem i mitt första hus , självdrag , vent ut bad  öppen spis startade fläkten vid matlagning , blev till is i bad  drog  baklänges , sÃ¥ stäng allt du har pÃ¥ bv , täta till allt , starta fläkten kolla om det drar i ventilerna pÃ¥ öv , om det drar  sÃ¥ är det nog sÃ¥ att tilluft bv är sÃ¥ mycket att det inte drar in pÃ¥ öv, inget undertryck
« Senast ändrad: 21 februari 2017, 13:44:17 av 25fOCUS »

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!