Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Sökes: Installatör av CTC bergvärme i Örebro  (läst 2129 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Enterprise

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Stad/land: Örebro
  • Antal inlägg: 44
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
Har försökt fÃ¥ kontakt med en installatör i ÖrebroomrÃ¥det för att fÃ¥ en offert pÃ¥ en bergvärmeinstallation. Har använt mig av CTC's Ã¥f förteckning men mÃ¥ste säga att det inte har varit lyckat. Antingen svarar de inte, hänvisar vidare i flera steg, hÃ¥ller bara pÃ¥ med luft/vatten eller solvärme etc.  huvuddunk

Om det är någon här på forumet som kan tipsa om en eller flera installatörer vore jag tacksam. Det jag har läst om CTC gör att jag ändå vill ge dem en chans till.

Tacksam för tips!  :)
« Senast ändrad: 08 oktober 2010, 14:04:26 av Enterprise »
1½ trähus byggt 1934 med tilläggsisolerade väggar, tillbyggt 2006. Håller på att konvertera från direktverkande el till vattenburen golvvärme.
Mars 2011 installerades en Bosch EHP/LW 7 och borrades 160 m (aktivt c:a 150). Volymtank Borö VB 100.

Utloggad jazon2

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 22
  • Karma +0/-0
SV: Sökes: Installatör av CTC bergvärme i Örebro
« Svar #1 skrivet: 10 oktober 2010, 20:43:44 »
Har själv sökt installatörer i Örebro området dock på 2 andra märken (Nibe,Thermia)
Har aldrig varit maken om mer giriga och dryga försäljare och nu är jag uppe i ett drygt 10-tal förfrågningar
I och med att jag har egen åker och att jag grävt ner ytjordsslangen själv så är det inga som är intresserade,verkar bara som
att dom tar "finjobben" dvs helhetslösningar,dock till ett betydligt högre pris.
Man kan med säkerhet säga att det är säljarnas marknad och inte köparnas!
Jag önskar dig i alla fall lycka till

/Jazon

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser
Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!