Värmepumpsforum allt om värmepump och värmepumpar

VärmepumpsForum Allmänt => Värmepumpar - Märkesspecifikt Luft/vatten => Värmepumpar - Luft/vatten => Värmepumpar och installationsfrågor. => IVT => Ämnet startat av: RobertW skrivet 05 juli 2006, 10:29:40

Titel: Bra kundservice och tokflyt
Skrivet av: RobertW skrivet 05 juli 2006, 10:29:40
I måndags ringde fun och sade att pumpen larmade trots omstart...

Ok, jag visste vad det var, silen är inte rengjord sedan start... Detta pga att installatören drog åt locket för kung och fosterland så jag får inte av det och jag har valt att stoppa huvudet i sanden... tills nu.

Planen var att få dit en stark rörmokare dagen efter men på kvällen runt 20:00 ringer en servicekille från Dala Kylmecano som har IVT service och vill boka ett garantibesök dagen efter för att byta fläktkransen på VP'n. Han dök upp och bytte kransen, tog isär silen och gjorde rent, allt fungerade toppen efter det.

När jag sedan tittar över Regon så ser jag att han har bytt kortet till senaste versionen 240/4! En glad överaskning!

En snabb reflektion är hur mycket snabbare panelen är jämfört med tidigare version som det var fikapaus på mellan menyerna.

I den här versionen var fläktavfrostning aktiverad vid varje avfrostning som standard, den var helt avstängd i version 234, så fårgan om det är nya kransen eller ny standard på fläktavfrostning som motverkar isproblemet.

Nu blev man "nynöjd" med investeringen igen  :)

Vilket intervall på fläktavfrostning kör ni? Jag hade tidigare aktiverat den för var 3:e avisning och har ställt den så nu igen.