Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Värmepump beter sig "konstigt"  (läst 1264 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Gr1pen

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Stad/land: Kävlinge
  • Antal inlägg: 47
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
    • GripagÃ¥rden
Värmepump beter sig "konstigt"
« skrivet: 14 mars 2016, 18:29:05 »
Skaffade för 2,5 år sedan en Panasonic 2E15 "Etherea" (1 utedel, 2 st innedelar), som har fungerat fint. Nu tycker jag den uppför sig lite "konstigt" emellanåt. Ställer jag den på tex 21 grader händer det ofta numera att det blir 18.5 och den stannar (ej pg defrost). Höjer jag till 22 grader så kör den på tills det blir 22. Ibland kan det komma väldigt varm luft men fläkten går på minsta hastighet varvid den inte får upp tempen i rummet. Även om jag väljer full fläkthastighet manuellt så blir det ingen skillnad. Avfrostning etc fungerar som det "brukar". Har gjort reset av både pumpen och av fjärrkontrollerna samt provat alla andra felsökningstips som att prova att köra kyla ett tag.
Nån som känner igen detta?
1800-tals skånelänga utanför Kävlinge 150 + 50 m2 + 30 m2 gästrum i annexbyggnad.
CTC EcoEl 1550 + EcorAir 107 v2 (installerad 2005) placerad i annexbyggnad med rör i kulvert in till boningshus. Kompletterad 2013 med Luft/luft Panasonic 2E15.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!