Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Starline Arctic  (läst 9163 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad DF

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Stad/land: Vetlanda
  • Antal inlägg: 370
  • Karma +0/-0
  • Jag älskar Saab Turbo, och har tvÃ¥ värmepumpar!
Starline Arctic
« skrivet: 17 juli 2005, 22:31:00 »
Är det någon som vet något om deras pumpar. Finns i 9kW och 12kW, de jobbar ända ner till -25 grader. Hur kan den klara sådana temperaturer? Finns på hemsidan kirick.se.

Mvh Daniel
Värmer 220 kvm med en IVT bergtvärmepump HT C7 7kW, Coolix luft/luft 3,5kW on/off för kyla i sovrum, samt två kakelugnar. Dubbelgaraget värms med en Aermec luft/luft på 4 kW.

Utloggad luckyman

  • Känd frÃ¥n TV
  • Dignitär inom värmepump
  • ****
  • Stad/land: se
  • Antal inlägg: 2040
  • Karma +11/-11
  • Kön: Man
  • We´re all from the ghetto, Halleluuujah
SV: Starline Arctic
« Svar #1 skrivet: 28 augusti 2005, 18:30:33 »
Hej. Jag har installerat ca 10 stycken Starline Arctic maskiner på ett år nu. Tidigare har jag installerat lite olika märken allt från IVT 3010 (1982) till Nordic Air luft-vatten (2004). Om just Starlinen så tycker jag att den är en av de bästa eller den bästa som finns på marknaden just nu. Fördelar:
1. De flesta luft-vatten stängs av eller sÃ¥ fÃ¥r man stänga av dem vid 10 till 15 minusgrader men denna kan gÃ¥ hela Ã¥ret runt. COP -25  2.5
2. Jag har aldrig hört en tystare luft-vatten ljudmässigt och dÃ¥jämför jag med IVT, NIBE, AERMEC, NORDIC AIR, CTC 
3. Förångarfluften blåser framåt sådet kan inte bli en massa isbeläggning på fläktvingarnasom IVT har haft problem med.
4. Mycket prisvärd, oftast väljer man en lite för stor maskin 12kw och ansluter den till en 500l tank med vv-slinga för att få lite justa drifttider
5. Om ditt hus har toppeffekt 9kw välj 12 kw för den ger mindre när det blir kallt och värmebehovet blir större det blir billigare än elpatontillskott
6. Utrustad med scroll
7. Mucket bra parameterinställningar så man får en mycket snabb och effektiv avfrostning
Den enda nackdelen eller fördelen med värmepumpen är att man får skruva bort en plåt för att komma åt inställningsdisplayen.
Mest kyla men lite värme också

Utloggad PeM

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Stad/land: Tyresö
  • Antal inlägg: 89
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Jag älskar värmepumpar!
SV: Starline Arctic
« Svar #2 skrivet: 29 augusti 2005, 22:06:54 »
Luckyman: Du har PM.

//PeM
Ytong souteräng hus i Tyresö från -53. 180m2. 3 glas och för klent isolerad vind. Tidigare förbr: ca 3 m3 olja och 7000 kwh hh. Förbrukning 20090201-201000201=24000kwh med hushållsel!!!!!!
-----------------------------------------------------------------------------
Luft/Vatten IVT Optima 1000 / D300/160vv med Rego603 inst. 060201
Luft/Luft Fuji rsa12lec innedel med ror12lecn utedel. Inst. 20121012

Utloggad robbansson

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 137
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Allt nytt mÃ¥ste provas!
SV: Starline Arctic
« Svar #3 skrivet: 29 augusti 2005, 22:30:53 »
Är det nån som har mer info om denna pump?
manual el liknande, Har mailat till nordic-trabygg som åxå säljer denna pump men ej fått nåt svar än..
det har ju tidigare nämts i en annan tråd att de ej har nån styrning.. hur är det med det?
Det verkar ju vara en mycket intressant pump!
Vore kul med mera info!

 *vinkar*  *vinkar*

Utloggad Lazze P

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 2
  • Karma +0/-0
  • Jag älskar värmepumpar!
SV: Starline Arctic
« Svar #4 skrivet: 03 september 2005, 12:46:12 »
Jag pratade med en pÃ¥ kirick häromdagen, och dÃ¥ sa han att de kommer med en serie nya pumpar snart. 6KW, och nÃ¥gra mitt emellan typ 9,   11 KW   osv.  De har redan nÃ¥gra demoex hemma men har inte fÃ¥tt huvudleveransen än.  6KW som jag blev lite intresserad av skulle kosta ca 30'000 kr + moms.  de ska uppdatera sin websida sÃ¥ snart som möjligt...sÃ¥ det är bara att hÃ¥lla koll.

Lasse

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Mer än 20 års erfarenhet av värmepumpar
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!