Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: EnergisparfrÃ¥ga.  (läst 2241 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

admin

  • Gäst
admin
Energisparfråga.
« skrivet: 21 september 2004, 04:55:03 »
Är det någon här som vet var man kan få tag i billiga rörelsevakter som inte slår av sig efter en viss tid även om man finns kvar i lokalen och rört sig under den väntetid som ställs in innan den skall slå av.

Alla rörelsevakter som jag hittat till rimliga priser slår av sig efter en viss inställd tid. Vill man vistas i lokalen under en längre tid får man finna sig i att flaxa till med armarna (t.ex.) efter var 12:e minut.
Detta även om man hoppade kråka en minut tidigare i nom avläsningsområdet för detektorn.

Jag är ute efetr en givare som kan anslutas till de fasta belysningsarmaturerna. (räknar kallt med att behöva dra mera/ny elkabel till dessa)

Utloggad Bertil

  • Moderator
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 7204
  • Karma +6/-2
  • gsg..... gÃ¥re sÃ¥ gÃ¥re
Re:Energisparfråga.
« Svar #1 skrivet: 21 september 2004, 15:05:30 »
Garagelyset jag köpte pÃ¥ CO, en 300w med rörlsevakt, eller kanske ir avkännare. Den  "räknar" om vid rörelse tror jag, den kostade väl ca 200 kr, sÃ¥ nog borde det finnas.
Nibe 1255 16 kw från 21/12-17. Den borde klara -45 utan tillskott.
Drygt 150 meter aktiv borra.
Ca 200 m2 + hel "gammaldags" källare. 2 lght, egen hushålls el på ö-plan.
Enskild vattentäkt tillsammans med  grannen vi "hÃ¥ller" strömmen. 2 vuxna i huset.
Thermia villa 75, 150 meter aktiv borra hos min far.
IVT 25 kwh med fyra borror med 750l ack i större fastighet.

Utloggad RLA

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Stad/land: Strängnäs
  • Antal inlägg: 455
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Humanum
    • Familjen Lager
Re:Energisparfråga.
« Svar #2 skrivet: 21 september 2004, 15:52:48 »
Är det någon här som vet var man kan få tag i billiga rörelsevakter som inte slår av sig efter en viss tid även om man finns kvar i lokalen och rört sig under den väntetid som ställs in innan den skall slå av.

Billig är ju relativ, men här är en som enligt beskrivningen kanske fungerar:
---------
Fabr BEG, typ Luxomat 110 KN
Detektor som reagerar på värmestrålning (IR) som avges från t ex personer, bilar och vissa andra föremål. För att detektorn skall reagera måste dessutom föremålet röra sig inom avkänningsområdet.
---------
Tänds på rörelse, hålls tänd på värme + rörelse med justerbar avstängningstid, finns på www.elfa.se
Bibere humanum est, ergo bibamus.

Varmitek TBR 10

Utloggad ME

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 1207
  • Karma +1/-1
  • Kön: Man
    • www
Re:Energisparfråga.
« Svar #3 skrivet: 21 september 2004, 15:59:57 »
CTC Ecoheat 8.5 - v2, 200m borrhÃ¥l      -=-

admin

  • Gäst
admin
Re:Energisparfråga.
« Svar #4 skrivet: 21 september 2004, 22:13:52 »
Citera
Frånslagsfördröjningen kan steglöst varieras mellan 10 sekunder till 12 minuter.

Jag ser ingenting som tyder på att den håller belysningen tänd så länge som en rörelse eller ir-aktivitet finns inom området.

Det framgå i.o.f.s. inte att den släcks heller, men innan köp bör det nog kollas upp via telefon eller mail.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!