Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: el lvp  (läst 5359 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad ankan78

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 13
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: el lvp
« Svar #30 skrivet: 14 november 2017, 17:54:41 »
okej, tack, jag ska kolla detta i morgon, jag tittade lite hastigt i går, och tyckte inte att det var några skruvar bakom locken, men ska titta på det i morgon..

Utloggad electroluxaren

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2435
  • Karma +1/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: el lvp
« Svar #31 skrivet: 14 november 2017, 21:33:44 »
nej inte de utan de som har lösa slangar(rör) med ventiler i muttrarna. går då att välja vilken installationslängd man behöver 4, 6, 8 m
dessa är ju förfyllda och ventilerna öppnas då man skruvar ihop respektive rörkoppling.

Utloggad Josth

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Stockholm
  • Antal inlägg: 9634
  • Karma +4/-2
  • Kön: Man
SV: el lvp
« Svar #32 skrivet: 15 november 2017, 07:49:53 »
Ok, ursäkta jag missförstod frågan lite. Jula har tidigare år sålt LLVP med dessa speciella förfyllda rör med fast längd och fasta kopplingar i respektive ände. Likaså säljs Julas luftvattenvärmepump med dessa förfyllda rör. Fabrikatet är Anslut och liknar mycket flera andra liknande fabrikat från Kina, Energicentra, Invest och tidigare FOMA, Amitime etc.
1½-planshus byggt i slutet av 90-talet. 169 kvm + fristående garage 35 kvm. Kryp-/balkgrund numera tätad och avfuktare DS15 inkopplad. Vattenburet ettrörssystem med radiatorer i fyra slingor. Nibe 310P tillverkad 1997. Service: Kompressorbyte 3 ggr samt byte förångare, expansionsventil, torkmedel, pressostat, elkondensatorer, cirkulationspump, säkerhetsventil och ny kraftigare fläkt.

Utloggad ankan78

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 13
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: el lvp
« Svar #33 skrivet: 17 november 2017, 20:47:55 »
tack för all hjälp, tydligen är man blind på båda ögonen, jodo det var insexor innanför och ute delen behövde inte ha egen strömförsörjning, så nu är pumpen igång och allt verkar funka,

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

  • Dot gäster: 738
  • Dot dolda: 0
  • Dot användare: 0

There aren't any users online.
Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!