Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Akut nyinstallerad pump i dag nibe 1245/8kw  (läst 1394 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad rennod

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 20
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Akut nyinstallerad pump i dag nibe 1245/8kw
« skrivet: 18 december 2012, 17:36:19 »
Installerat en pump i dag efter nån timme kommer felmeddelande Motorskyddslarm hög ström till kompressor kontakta installatör koppla hjälpdrift. Gjort detta men ej svar från installatör törs jag prova återställa larmet och se om det funkar eller . Hjälp hade nyss hit installatör hade aldrig varit med om det förut. Motorskyddet utlöst en gång till efter återställning ingen som har en aning?
« Senast ändrad: 18 december 2012, 20:08:26 av rennod »

Utloggad rgx107

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 215
  • Karma +0/-0
SV: Akut nyinstallerad pump i dag nibe 1245/8kw
« Svar #1 skrivet: 18 december 2012, 18:35:58 »
På en nyinstallation hade jag nog haft tålamod och väntat på installatören, det är ju störst risk att något är fel då, alltså felkopplat, felanslutet, felfyllt osv. Kan bli dyrt om det är fel och man ändå försöker få igång pumpen. Det enda du riskerar genom att låta bli är att få köra på elpatron ett par dagar.

Såvida ni inte haft strömavbrott på en fas, då löser motorskyddet - som det ska.
Enplanshus i Göteborg, 130 m2 boyta + 20 m2 biyta, golvvärme i betongplatta, 2xSirius S2/5, 200 m borrhål, 500 l ackumulatortank.

Utloggad rennod

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 20
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Akut nyinstallerad pump i dag nibe 1245/8kw
« Svar #2 skrivet: 19 december 2012, 09:33:43 »
Det var en inställning på motorskyddet som var fel det skulle stå på 6,5 amper stod på 4 amper fel från fabrik enligt support från Nibe.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!