Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Suck...vad 17 ska man välja?  (läst 5923 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Harpya

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 171
  • Karma +0/-0
SV: Suck...vad 17 ska man välja?
« Svar #15 skrivet: 28 juni 2008, 08:03:50 »
27960plus moms det är vad det blir för anslutningsmatriel ,isolering. strypventiler filter klammer &r rör håltagning termometrar elektriker.
eventuell asbest sanering  i ordningställande av plats för värme pump .transporter och dom garantier som gäller i samband med en installation.sen vill väll alla ha en liten vinst och tro mig den blir inte stor efter ett sÃ¥nt jobb.

108000 för en airvell 9 . jag har satt några såna och dom är riktigt prisvärda . en sån installation tar lite längre tid .men det har kunden igen . och det är absolut inte löjligt dyrt. ska du ha en riktig installation gjord hamnar priset på dom pengarna.

som fristÃ¥ende installatör  rekomenderar jag dig att välja den . läs om den och titta pÃ¥ vad du fÃ¥r i kyleffekt vid dimensionerande temperaturer.

Nja...gott om plats i källaren har jag, ingen asbest. Dom skulle ha 1000:- för att ta bort gamla elpannan. Material har jag hört med en kompis som är rörkrökare att det skulle gå på runt 10.000:-. Så då tillkommer elektriker samt håltagningen som absolut inte är avancerat i mitt hus. Jag tycker fortfarande det är riktigt dyrt!

Utloggad Harpya

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 171
  • Karma +0/-0
SV: Suck...vad 17 ska man välja?
« Svar #16 skrivet: 28 juni 2008, 08:04:44 »
Väntar fortfarande på offerten från Mullhyttans rör...

Utloggad digitalrobert

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 1220
  • Karma +2/-11
  • Kön: Man
SV: Suck...vad 17 ska man välja?
« Svar #17 skrivet: 28 juni 2008, 21:17:10 »
...
vad fÃ¥r man för 10 000. ingenting Ã¥k ner pÃ¥ ahlsell titta i deras prisbok det är sÃ¥ man svimmar  sÃ¥ dyrt är det. dom där jätte rabbaterna folk talar om dom är borta för länge sen .
Det är ju en rörkrökare som uppskattat priset till 10 000:-.
Vet inte vad du menar med jätterabatt men mellan 30-50% rabatt på prislistan har väl de flesta som handlar på Ahlsell.
Nibe 1225-8, 163m aktiv borra, 170m totalt, vattenburet radiatorsystem DT20. 
Total uppvärmd yta: 200m², 130m² byggyta, byggår -76, F-vent, 4 pers, 21,5ºC i hela huset efter bergvärmeinstallation.
Tidigare drygt 20 000 kwh/år ej fulluppvärmt med 5kw Panasonic LL-pump och direktverkande el.
Total elförbrukning år 1 med bergvärme: 9627 kwh

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!