Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Korrekt dimensionering vid konvertering frÃ¥n direktel till bergvärme?  (läst 6113 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Sanntos

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 950
  • Karma +0/-0
Jag tvivlar, det landar på minst 20 tusen till. Men jag kan förstås ha fel.

Utloggad Smurfen.

  • Har pÃ¥ nÃ¥tt sätt blivit
  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 19108
  • Karma +15/-13
Det kan jag tänka mig att det landar på ja. Då tar jag en lokal borrare och beställer delar + pump på nätet.
Sedan fick jag en offert häromdagen på 129' för en IVT HA C11 med 210 m borrhål, 300 l arbetstank och installation samt all kringutrustning (expansionskärl etc) + att det ingår en internetmodul och rumsgivare (rumsgivare ingår iof även i 1255). Denna har dock lägre kapacitet än Niben men man får tryggheten från att man har en firma som sköter allt. Men jag vet inte riktigt hur jag ska ställa mig till det. Några tips och tankar?
Tänker du installera 1255 själv sÃ¥ bör inte 120000 kr vara nÃ¥gra problem. Jag skulle välja Nibe 1255 före Ivt  HA c11.
Nibe 1245 8kw kopplad mot Hpd acktankar/arbetstankar med förvärmnings slinga för vv tillsammans med vedpanna. Stibel eltron återvinnings aggregat typ Flm som värmer 180 meters borra.

Utloggad Sanntos

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 950
  • Karma +0/-0
Om elen är helt klar med säkerhetsbrytare och alla rör intill så att det bara är att ansluta och det bara behövs någon enstaka detalj så kanske. Men när man börjar titta närmare på listan över detaljer som behövs så blir det alltid mer än man tror.

Utloggad Smurfen.

  • Har pÃ¥ nÃ¥tt sätt blivit
  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 19108
  • Karma +15/-13
Man får en del rör för 8000 kr.
Nibe 1245 8kw kopplad mot Hpd acktankar/arbetstankar med förvärmnings slinga för vv tillsammans med vedpanna. Stibel eltron återvinnings aggregat typ Flm som värmer 180 meters borra.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser
Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!