Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Handla av polarpumpen?  (läst 24244 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Pavel85

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 5
  • Karma +0/-2
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Handla av polarpumpen?
« Svar #15 skrivet: 22 september 2011, 14:42:31 »
Vi köpte Mitsubishi FD35 värmepump och plus vi betalade för installation 5300kr
Teknikern kom 100 km från Umeå till Skellefteå. Den här killen var outbildad och hade lite material.
Han föreslås komma igen i Oktober! Vi kan inte vänta en månad och gav upp denna tjänst.
Nu söker för teknik i Skellefteå.
« Senast ändrad: 23 september 2011, 15:01:28 av Pavel85 »

Utloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8448
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Handla av polarpumpen?
« Svar #16 skrivet: 22 september 2011, 15:31:55 »
Där är ett typexempel pÃ¥ varför jag tror mÃ¥nga internetföretag mer och mer kommer att satsa  pÃ¥ sitt näromrÃ¥de dÃ¥ man rÃ¥kar ut för "dÃ¥liga" installatörer här och var. Det är inte mÃ¥nga men det räcker med att 5 av 100 installationer blir nÃ¥got strul med för att fÃ¥ tuppjuck dÃ¥ man inte kan göra mycket dÃ¥ man sitter lÃ¥ngt frÃ¥n problemet och kunden är upprörd.

Har man som kund förskottsbetalat har man inte så mycket att sätta emot om det drar ut på tiden med att ordna upp problemet, tror inte det förekommer så mycket förskottsbetalning när det gäller värmepumpar inkl installation nuförtiden.

Säkrast är att handla mer lokalt och se till att betala när det är monterat och driftsatt, men det kan vara stora prisskillnader på flera mindre orter i landet vilket kan göra ett internetköp till en bra affär eller till och med en mycket bra affär.
Men kolla lite på garaniterna som kan skilja sig åt mellan olika leverantörer, många tar för givet att det är 5 års totalgaranti på Mitsubishi, Panasonic , Fujitsu och Toshiba med flera men det beror helt på vilken återförsäljare det kommer ifrån
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad Pavel85

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 5
  • Karma +0/-2
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Handla av polarpumpen?
« Svar #17 skrivet: 22 september 2011, 16:05:16 »
Priset var bra. Vi fick en pump, men har inte installationen.
Problemet är inte svara på brev.
« Senast ändrad: 23 september 2011, 14:58:43 av Pavel85 »

Utloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8448
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Handla av polarpumpen?
« Svar #18 skrivet: 22 september 2011, 17:39:23 »
Är nog ingen bra ide att skriva bedrägeri och dylikt då du bara får din tråd borttagen.
Blir nog bättre om du redigerar lite i texten så kanske dom svarar dig i denna tråd eller skickar pm då dom kanske inte vet ditt riktiga namn då dom flesta är anonyma här.
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad doggydoggen

  • Signal Tekniker som inte är
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: UmeÃ¥
  • Antal inlägg: 961
  • Karma +5/-0
  • Kön: Man
  • Jag älskar Glass!
SV: Handla av polarpumpen?
« Svar #19 skrivet: 22 september 2011, 18:36:57 »
Det är bråda tider för företagen som installerar pumpar skulle jag tro, att det blir väntetider får man nog ha lite överseende med?, om nu polarpumpen fått problem med någon av sina installatörer så måste dom ju få tid att hitta en lösning/ersättare.

Jag tycker det är fel att hänga ut dom som oseriösa eftersom jag vet av många som handlat av dom och varit nöjda.
Om du läser i avtalen så står det följande,
"Vi lägger ut arbetet på den som för tillfället har kortast väntetid"
Det innebär att dom har svårt att påverka väntetiderna.

Hur länge har du fått vänta?, När var installatören hem till dig?, och hur kan du veta att han är outbildad?

Dogge
« Senast ändrad: 22 september 2011, 18:40:12 av doggydoggen »
Bor i hus Team dogge i Umeå, dvs har ritat och byggt huset själv, är på c:a 130 m2 med övervåning på halva huset.
Timmrade ett garage/verkstad av en gammal västerbottensgård 2002 på c:a 70m2.
I huset sitter det 1 st toshiba 25 premium och 1 Ras10
som spets har jag en upphottat pelletskamin
St.Croix Aftonbay som styrs av bland annat utomhus temp och innetemp med automatisk start.
I garaget sitter det en Electrolux ESD09HRA samt ett luftvärmesystem ACJ med en ombyggd Minimaster värmeväxlare
Blev även en ombyggd minimaster värmeväxlare i huset.
Årsförbrukningen är runt 17-18T kw många kw blir det i garaget med maskiner och annat, bara belysningen som består av 30st 30w=900w lysrör som man ideligen glömmer att slå av!!!

Utloggad Pavel85

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 5
  • Karma +0/-2
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Handla av polarpumpen?
« Svar #20 skrivet: 22 september 2011, 19:25:26 »
betalning September 2
Tekniker anlände September 19
han gav pumpen men inte ställa in det. sa att det inte har 2-meters plastbeläggning  :D
Nu är de inte tillbaka betalningen av installationen och ignorera e-mails.  huvuddunk
SÃ¥ mycket för företaget. Jag vet inte hur man berättar det är mjukare  :o

Utloggad Thiasvovve

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Stad/land: Bohus
  • Antal inlägg: 62
  • Karma +1/-0
  • Kön: Man
SV: Handla av polarpumpen?
« Svar #21 skrivet: 23 september 2011, 09:42:03 »
Har för mig att jag hört en del om att de skall vara ganska jobbiga att ha att göra med när det gäller garantiåtagande.
Läste något om att man själv är tvungen till att kolla upp reservdelar och få dem skickade.De flesta återförsäljare kommer ju ut och lagar på plats.
Satt också och funderade på leverantör då jag är ganska prismedveten,och för mig blev det Nettovärmepumpar,då jag tidigare haft med dem att göra.Så en tusenlapp hitt och dit,man skall inte vara dumsnål.
Detta är vad jag hört och min erfarenhet.

Det finns ju två generalagenter för Panasonic i Sverige
Kinnan och LMG
Hittar inte på Kinnan vilka återförsäljare,men kolla http://www.lmg.nu/sve/kontakt/aaterfoersaeljare.html
Hus från 1929 på 63/25kvm plus inreddkällare.
vattenburen elvärme.Panasonic NE9MKE .Mitsubishi Heavy Industries  SRK20ZGX-S luft/luft värmepump samt en Keddy 510 spiskassett.

Utloggad Pavel85

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 5
  • Karma +0/-2
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Handla av polarpumpen?
« Svar #22 skrivet: 23 september 2011, 15:14:27 »
På grund av språksvärigheter har uppstätt missföstånd ang mitt köp av luftvärmepump hos Polarpumpen. Jag tar tillbaka mina synpunkter i mitt tidigare inlägg om företaget. Är nöjd med uppgörelse som nätts.

Utloggad Polarpumpen.se

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 70
  • Karma +2/-0
  • Kön: Man
  • Nordens största värmepumpsleverantör pÃ¥ internet
    • Polarpumpen AB - Luftvärmepumpar frÃ¥n Toshiba, Panasonic, Mitsubishi & Fujitsu
SV: Handla av polarpumpen?
« Svar #23 skrivet: 23 september 2011, 17:08:40 »
Vill bara inflika kommentarer till de nya inläggen i denna tråd.
Vi på Polarpumpen är 10 personer varav 7 som på heltid svarar i telefon och på e-mail. 95% av e-mailen besvaras inom 24 timmar. Mer än 50% inom 5 timmar.

Under 2010 omsatte vi över 40 000 000kr. Hittills i år har vi ökat med ytterligare 35%. Ökningen kommer främst från kunder som fått rekommendationer eller återkommer för ytterligare köp. Skulle det vara så att vi inte tog hand om våra kunder skulle vi aldrig kunnat ha denna omsättning.

Behöver någon reklamera sin värmepump som de köpt av oss kan de göra det direkt på vår hemsida. Vi tar garanterat hand om alla reklamationer.
« Senast ändrad: 23 september 2011, 17:10:20 av Polarpumpen.se »
Se www.polarpumpen.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och luftvatten värmepumpar.

Utloggad Thiasvovve

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Stad/land: Bohus
  • Antal inlägg: 62
  • Karma +1/-0
  • Kön: Man
SV: Handla av polarpumpen?
« Svar #24 skrivet: 23 september 2011, 18:16:37 »
Vill bara inflika kommentarer till de nya inläggen i denna tråd.
Vi på Polarpumpen är 10 personer varav 7 som på heltid svarar i telefon och på e-mail. 95% av e-mailen besvaras inom 24 timmar. Mer än 50% inom 5 timmar.

Under 2010 omsatte vi över 40 000 000kr. Hittills i år har vi ökat med ytterligare 35%. Ökningen kommer främst från kunder som fått rekommendationer eller återkommer för ytterligare köp. Skulle det vara så att vi inte tog hand om våra kunder skulle vi aldrig kunnat ha denna omsättning.

Behöver någon reklamera sin värmepump som de köpt av oss kan de göra det direkt på vår hemsida. Vi tar garanterat hand om alla reklamationer.

Låt säga att jag köpt tex en Panasonic NE9MKE från er med installation och allt.
Efter 7månader så fungerar inte riktigt pumpen som den skall.
Kommer ni då och besöker kunden och felsöker pumpen och åtgärdar felen (byter ev delar) utan att det kostar mig en enda krona?
Hus från 1929 på 63/25kvm plus inreddkällare.
vattenburen elvärme.Panasonic NE9MKE .Mitsubishi Heavy Industries  SRK20ZGX-S luft/luft värmepump samt en Keddy 510 spiskassett.

Utloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8448
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Handla av polarpumpen?
« Svar #25 skrivet: 23 september 2011, 19:48:32 »
När du skriver att kunden får en reservdel och ombesörja bytet själv i ditt tidigare mail Thiasvovve är det med största sannolikhet ett köp av en ren maskin utan installation som är såld med materialgaranti.
Kunden har förmodligen installerat den själv i vetskap om att det inte är riktigt lagligt  ;)

Är den inköpt inkl installation sÃ¥ har nog samtliga handlare oavsett om det är ett internetföretag eller en lokal handlare totalgaranti/helgaranti,  eventuell reservdel bytes dÃ¥ kostnadsfritt under garantitiden om det nu inte är skadegörelse eller nÃ¥gon typ av naturkatastrof inblandad.

Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad Fattiglapp

  • Felaktigt utnämnd till
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 1657
  • Karma +19/-13
  • Kön: Man
  • Go ahead punk.... make my day.
SV: Handla av polarpumpen?
« Svar #26 skrivet: 23 september 2011, 20:07:55 »
Jag tycker jag ser två vinnare här, dels Pavel som verkar få den hjälp han behöver, och dels Polarpumpen som verkar vara måna om att deras kunder skall bli nöjda.

Kul Thumbsup

Utloggad Thiasvovve

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Stad/land: Bohus
  • Antal inlägg: 62
  • Karma +1/-0
  • Kön: Man
SV: Handla av polarpumpen?
« Svar #27 skrivet: 24 september 2011, 02:09:32 »
TS Comfort AB
Det är vad jag hört,därför skulle det vara av stort intresse att höra vad Polarpumpen säger om det,därför ställde jag frågan. :)


När du skriver att kunden får en reservdel och ombesörja bytet själv i ditt tidigare mail Thiasvovve är det med största sannolikhet ett köp av en ren maskin utan installation som är såld med materialgaranti.
Kunden har förmodligen installerat den själv i vetskap om att det inte är riktigt lagligt  ;)

Är den inköpt inkl installation sÃ¥ har nog samtliga handlare oavsett om det är ett internetföretag eller en lokal handlare totalgaranti/helgaranti,  eventuell reservdel bytes dÃ¥ kostnadsfritt under garantitiden om det nu inte är skadegörelse eller nÃ¥gon typ av naturkatastrof inblandad.
Hus från 1929 på 63/25kvm plus inreddkällare.
vattenburen elvärme.Panasonic NE9MKE .Mitsubishi Heavy Industries  SRK20ZGX-S luft/luft värmepump samt en Keddy 510 spiskassett.

Utloggad Polarpumpen.se

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 70
  • Karma +2/-0
  • Kön: Man
  • Nordens största värmepumpsleverantör pÃ¥ internet
    • Polarpumpen AB - Luftvärmepumpar frÃ¥n Toshiba, Panasonic, Mitsubishi & Fujitsu
SV: Handla av polarpumpen?
« Svar #28 skrivet: 26 september 2011, 13:05:34 »
Ja det gör vi.


Låt säga att jag köpt tex en Panasonic NE9MKE från er med installation och allt.
Efter 7månader så fungerar inte riktigt pumpen som den skall.
Kommer ni då och besöker kunden och felsöker pumpen och åtgärdar felen (byter ev delar) utan att det kostar mig en enda krona?
Se www.polarpumpen.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och luftvatten värmepumpar.

Utloggad FLX

  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: Stockholm
  • Antal inlägg: 8
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
    • Luftmiljöbutiken
SV: Handla av polarpumpen?
« Svar #29 skrivet: 14 december 2011, 17:38:02 »
Ni skriver att ni är 10 personer. Enligt bokslutet 2010 så omsatte ni mycket riktigt 40 miljoner men hade bara 650.000:- i personalkostnader inklusive sociala avgifter. Det är alltid trevligt när någon arbetar ideelt men det verkar ju väldigt märkligt eftersom ni i poståkeriets artikel uppger att ni bara tar ut 25000.- var per månad. Verkar då som de andra 8 anställda inte bara jobbar gratis. Om ni är 10 personer som ska ha lön under 2011 och ni inte lyckas trolla igen så gissar jag att årets bokslut inte har svarta siffror. Det är i alla fall något som inte stämmer.

Vill bara inflika kommentarer till de nya inläggen i denna tråd.
Vi på Polarpumpen är 10 personer varav 7 som på heltid svarar i telefon och på e-mail. 95% av e-mailen besvaras inom 24 timmar. Mer än 50% inom 5 timmar.

Under 2010 omsatte vi över 40 000 000kr. Hittills i år har vi ökat med ytterligare 35%. Ökningen kommer främst från kunder som fått rekommendationer eller återkommer för ytterligare köp. Skulle det vara så att vi inte tog hand om våra kunder skulle vi aldrig kunnat ha denna omsättning.

Behöver någon reklamera sin värmepump som de köpt av oss kan de göra det direkt på vår hemsida. Vi tar garanterat hand om alla reklamationer.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

  • Dot gäster: 629
  • Dot dolda: 0
  • Dot användare: 0

There aren't any users online.
Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!