Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Isolering av slang.  (läst 1216 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad quattropatrik

  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: Arvidsjaur
  • Antal inlägg: 2
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
Isolering av slang.
« skrivet: 10 januari 2010, 09:04:43 »
Jag skall installera bergvärme i min kåk.
Det blir en Thermia G2 8 med 200m borrhål, det jag undrar över är hur det funkar med själva slangen mellan borrhålet och huset.
Om det går att borra där jag vill så kommer det att vara ca 3,5meter mellan hålet och grunden på huset, problemet är att precis där har jag husvagnen ståendes under vintern dvs ingen snö på marken.
Hur funkar detta, är det något problem? Måste jag tilläggsisolera,eller är det en dålig lösning att ha slangarna där?
Är det nånting annat man skall tänka på? Hur djupt skall slangarna ligga i jorden?
Huset står i Arvidsjaur.

Utloggad Rdx

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 3404
  • Karma +4/-7
SV: Isolering av slang.
« Svar #1 skrivet: 10 januari 2010, 09:11:44 »
Slangarna kommer ändÃ¥ att (skall) isoleras en bit ut frÃ¥n huset.  Hur du gör med resten spelar ingen större roll.  Spelar ingen roll att du inte kommer ha nÃ¥gon snö där.
Nibe 1210-7 (installerad 2007), 78+98m aktiva hÃ¥l, 210 l VV-beredare som volymtank, ASW5000 takkassett för frikyla och värme via platt-vvx.  Södra Bohuslän.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!