Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: VattentÃ¥lig CTC?  (läst 1189 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad andreas_75

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 2
  • Karma +0/-0
Vattentålig CTC?
« skrivet: 11 november 2010, 14:05:04 »
Hej.

Vid installationen av en ecoheat sprang ett vattenrör läck, och bokstavligen sprutade ut tiotals liter vatten över värmepumpen, varav säkerligen en hel del hamnade i dess elaggregat, och blötte ner el-ledningar och annat.

För mig som inte är lekman verkar detta rätt allvarligt - Räcker det att man bara tillser att grejerna är torra innan man slår på den?... kan detta påverka livslängden på burken?
Ska jag reklamera köpet och kräva en ny, då det var installatören som tabbade sig?

Tack för svar.

Utloggad Gr1pen

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Stad/land: Kävlinge
  • Antal inlägg: 47
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
    • GripagÃ¥rden
SV: Vattentålig CTC?
« Svar #1 skrivet: 11 november 2010, 19:21:29 »
Är det bara torrt innan du startar igång grejjorna ska det inte va någon fara. Tror du kan va rätt lugn.
1800-tals skånelänga utanför Kävlinge 150 + 50 m2 + 30 m2 gästrum i annexbyggnad.
CTC EcoEl 1550 + EcorAir 107 v2 (installerad 2005) placerad i annexbyggnad med rör i kulvert in till boningshus. Kompletterad 2013 med Luft/luft Panasonic 2E15.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!